Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

10 са финалистите в конкурса „Мениджър на годината“

Предпазливост в потреблението и преструктуриране – бизнес уроци от пандемията с Covid-19

Търговията на дребно и технологиите са най-силно застъпените сектори, сред компаниите-финалисти в „Мениджър на годината“ 2020. Броят на заявилите участие в престижния конкурс бе 40, като до финала достигнаха 10 – представители на 5 български и 5 чуждестранни компании. Оценявани са по финансовите показатели, постигнати от компаниите им, по управленските практики, по личностните и лидерските им умения. Приходите на финалистите за миналата година са в размер на 3,4 млрд. лева.

И макар, че победителят в конкурса ще бъде излъчен за постиженията на компанията му преди кризата, специализирано жури ще задава въпроси и за влиянието на пандемията върху бизнеса и какви са работещите решения за минимизиране на щетите от нея.

"Първата голяма последица от пандемията за 2021 година ще бъде цялостното преструктуриране на веригите за доставки или отделните подчасти от тях.  Смятам, че в това отношение България има нови шансове, стига да успее да създаде едно подходящо поле и климат, за да могат да се случат тези неща" – прогнозира Милена Драгийска - главен изпълнителен директор на компания от сектора на търговията.


"Предпазливост в потреблението. От една страна трябва да сме готови за конкурираме с ценова чувствителност, но и с това, че фокусът на потреблението ще се насочи към базисни продукти, но ще търси онази добавена стойност, от времето на вечно изглеждалото благоденствие преди Covid-19."

"Бизнес-урокът от пандемията е, че тя се превърна в най-добрата среда за това човек да упражни и  развие уменията си за работа в криза, и  реакция при непредвидени обстоятелства - изтъкна ръководителят на застрахователна компания Светла Несторова пред БНР.

"Моментът на глобална икономическа „пауза“, позволи и на много от мениджърите да преосмислят своите решения, вземани за бизнесите им досега и да пресметнат следващия си ход напред. Позицията, която дадена компания има на пазара и уважението сред нейните конкуренти, се постига повече с работата, която си извършил, за да достигнеш моментните си резултати и контакти, отколкото с получаването на дадена награда", сподели Светла Несторова, която е миналогодишният носител на отличието „Мениджър на годината“. Целта на конкурса е да отличи най-добрите лидери на компании, да вдъхнови всички останали и да създаде конкуренция, така че бизнес средата да се подобри, което е полезно за българската икономика.

Съставил: Йоан Колев

Снимки: manager.bg

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Новото божоле пристига тази вечер в София

Френско-българска търговска и индустриална камара днес организира посрещане на новото божоле в София. По стара френска традиция всяка година в третия четвъртък на ноември се посреща първото младо вино божоле. Традицията вече близо 20 години се..

публикувано на 21.11.24 в 11:56

България дава 100 хил. евро на СЗО в подкрепа на цивилното население в Газа

Министерският съвет одобри проект на споразумение за дарителство между Световната здравна организация и България за предоставяне на доброволна вноска в подкрепа на дейността на организацията в Ивицата Газа в размер на 100 хил. евро. Финансирането ще..

публикувано на 21.11.24 в 11:11

Форум в София събира умовете зад най-значимите иновации в българския бизнес

За четвърта година Forbes събира на една сцена умовете зад най-значимите иновации в българската индустрия. По време на събитието, което ще се проведе в Центъра за съвременни изкуства "Топлоцентрала" в София, ще бъдат обявени и победителите във Forbes..

обновено на 21.11.24 в 07:35