Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Рекламата в дигиталните медии бележи ръст през 2020 г.

Снимка: архив

Заради пандемията от Covid-19, се очаква 2020 г. да завърши със спад от 10% в общите разходи за реклама в медиите и те да се върнат към нивата си от 2018 г. - около 415 млн. лв. Единствено при рекламите в дигиталните медии е възможен ръст от 4% на годишна база, се казва в прогноза на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). 

Очаква се през тази година инвестициите в реклами в дигиталните медии у нас да достигнат до 127 млн.лева, спрямо 122,1 млн. година по-рано. Така дигиталните медии ще успеят да привлекат над 30% от общите инвестиции за медийна реклама на пазара у нас. 

Телевизията остава най-предпочитаният рекламен канал с 54% дял от общите инвестиции през 2020 г., въпреки прогнозирания спад от 13% на годишна база спрямо 2019 г. 

Радиото пък е медията, която се вероятно ще запази най-ниски нива на спад в инвестициите си за реклама - от 11 на сто за 2020 г. Останалите информационни канали ще бъдат по-силно засегнати от преразпределението на рекламните инвестиции и спадът в приходите от реклама там ще бъде между 22% и 45%. 

През следващите две години се предвижда пазарът постепенно да се възстанови, като през 2022 г. медийните инвестиции да надхвърлят поне с 20 млн. лв. тези от периода преди пандемията, като достигнат близо половин милиард лева, поясняват от БАКА.


Още от категорията

Оптимистична теория за българското земеделие

Управлението на риска в земеделието е важен аспект за устойчиво развитие на сектора. Освен климатът и болестите, които са основни рискове при растениевъдството и животновъдството, в уравнението се намесва и още един фактор- пазарните рискове. Това..

публикувано на 27.10.20 в 06:25

Проектобюджетът за 2021 – високи харчове и много въпросителни

Проектобюджетът за 2021 година, внесен за обсъждане в Народното събрание от Министерството на финансите, предизвика противоречиви реакции и известно недоумение сред финансистите в страната. Може би най-краен в оценката си е бившият..

публикувано на 23.10.20 в 10:38

След края на кризата на сцената ще излязат социалните предприемачи

Близо 4700 организации у нас се определят като социални предприятия и с дейността си допринасят за 1-2% от брутния ни вътрешен продукт. В същото време секторът на социалната и солидарна икономика в Европейския съюз формира 7-8% от националното..

публикувано на 21.10.20 в 10:05