„Използват се само 20% от съвместните възможности за бизнес между България и Сърбия. Необходимо е засилване на досегашното партньорство и създаване на нови връзки“, заяви Желько Йович, посланик на Сърбия в България, на виртуална бизнес среща, организирана от Българската търговско-промишлена палата.
Във форума се включиха около 60 представители на български и сръбски компании, информират от БТПП.На срещата българският посланик в Сърбия Радко Влайков сподели, че за четири години стокообменът между двете страни е нараснал с 58% и през 2019 г. той възлиза на 1214,5 млн.евро. През настоящата година по обективни причини стокооборотът е отбелязал спад.
Компаниите от двете държави осъществиха контакти, като си обещаха да работят съвместно по-активно в сферите на транспорта и логистиката, храните и напитките, медицинската и фармацевтична промишленост, туризма, информационните технологии и др.
Основните приоритети пред служебното правителство във финансовата политика ще бъде влизането на България в еврозоната и устойчивостта на публичните финанси. Това обяви на брифинг новият вицепремиер и министър на финансите Людмила Петкова. Стана ясно..
Икономиката на страната е на 64% от средноевропейското ниво. Все още не е премината границата от 70%, която Румъния достигна. Това, което отличава България от останалите държави в региона е, че при тях има по-високи нива на инвестиции, по-добро..
България е сред най-големите производители на лавандулово масло в света. Близо 100% от него е експортно ориентирано. Най-търсено е то в САЩ, Гepмaния, Фpaнция, Aвcтpия, Hидepлaндия, Индия, Beлиĸoбpитaния, Иcпaния, Kaнaдa, Mapoĸo, Йopдaния и Kитaй...