Българско национално радио © 2022 Всички права са запазени

Километрични опашки на Дунав мост край Видин продължават да тормозят международните шофьори

Снимка: Радио Видин-архив

В разгара на лятото, отново отправяме поглед към ситуацията по републиканската пътна мрежа, но не към курортите около морската столица Варна, а в района на град Видин.

Някогашната столица на Видинското царство в периода 1369-1396 година, днес за жалост се намира в най-бедния и обезлюден район на Европейския съюз. Наред с тези проблеми, жителите на града и околните населени места чакат завършването на скоростния път Видин – Ботевград. Прогнозите са 190-километровото трасе да бъде готово през 2027 година. Построяването му би свързало "Дунав мост 2" с Автомагистрала "Хемус", което значително ще облекчи натовареното движение в района.

Що се отнася до ежегодния проблем с товарния трафик през граничния пункт, поне засега решение за него липсва. Според анализ, изготвен от Главна дирекция "Гранична полиция", по поръчка от БНР Видин, граничният пункт е достигнал своя предел за пропускане на товарни автомобили. Това се дължи на различни фактори – от една страна започналият летен сезон, от друга промените в маршрутите на международните шофьори, провокирани от геополитически, икономически и други причини.

Дунав мост 2

Сериозна пречка пред облекчаването на работата на пункта, отчетена в анализа, е невъзможността да бъде променена организацията на движението. Причината е, че това зависи изцяло от северната ни съседка, тъй като имотът, на който е разположен пунктът е румънска собственост. Пунктът и зоната около него се управлява от смесено българо-румънско дружество "Видин-Калафат" АД. Анкета сред шофьори на границата изразява възмущението им от условията, в които са принудени да чакат, за да преминат през граничния пункт.

"За една работна смяна от 15 часа ако преминеш, е добре. Не е лесно – слънцето пече, над 30 градуса е, няма вятър. Мисля, че забавянето се дължи на контрола на румънците, който отнема повече време, докато в обратна посока към България, опашката върви малко по-бързо", обяснява шофьор на ТИР.

"Възможно е да се намали времето за изчакване, ако изместят след пункта гишетата, на които се проверяват документи от страни извън ЕС и се купуват винетки" – споделя друг.

"Голямо забавяне се получава и при газ-анализа, който правят на пункта на някои от камионите" – посочва трети.

Задължението всички камиони да преминават през кантар, също губи дълги часове на границата. Някои от шофьорите дават пример с организацията на този процес в Унгария, където тази процедура се извършва на паркинг, извън граничния пункт.

Именно това е и една от препоръките в анализа на МВР – отпадане на някои от процедурите или изместването им извън зоната на граничния пункт.


Съставил: Йоан Колев

Снимки: Радио Видин-архив, БГНЕС-архив

Още от категорията

Транспортират в Сърбия с хеликоптер двете по-тежко пострадали на "Тракия" деца

Двете деца, прехвърлени в столичната болница "Пирогов" от старозагорската университетска болница, които пострадаха при инцидента със сръбски автобус на автомагистрала "Тракия"  на 14 август, ще бъдат транспортирани до Сърбия утре, 18 август. Това съобщи..

публикувано на 17.08.22 в 19:17

Температурите отново се повишават

През нощта  ще е предимно ясно. Вятърът ще е слаб от запад.   Утре , 18 август, ще бъде слънчево, след обяд над Източна България с купеста облачност. На места, главно в североизточните райони, ще превали и прегърми. Ще духа до умерен вятър от..

публикувано на 17.08.22 в 18:10

С 800 000 лв. държавата подкрепя българските общности в чужбина

Министерският съвет отпусна 800 000 лв. за 2022 г. по Програмата за подкрепа на организациите на българските общности в Албания, Сърбия, Косово, Украйна и Молдова и на граждани на Република Северна Македония с българско самосъзнание. "Българските граждани..

публикувано на 17.08.22 в 17:14