Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Километрични опашки на Дунав мост край Видин продължават да тормозят международните шофьори

Снимка: Радио Видин-архив

В разгара на лятото, отново отправяме поглед към ситуацията по републиканската пътна мрежа, но не към курортите около морската столица Варна, а в района на град Видин.

Някогашната столица на Видинското царство в периода 1369-1396 година, днес за жалост се намира в най-бедния и обезлюден район на Европейския съюз. Наред с тези проблеми, жителите на града и околните населени места чакат завършването на скоростния път Видин – Ботевград. Прогнозите са 190-километровото трасе да бъде готово през 2027 година. Построяването му би свързало "Дунав мост 2" с Автомагистрала "Хемус", което значително ще облекчи натовареното движение в района.

Що се отнася до ежегодния проблем с товарния трафик през граничния пункт, поне засега решение за него липсва. Според анализ, изготвен от Главна дирекция "Гранична полиция", по поръчка от БНР Видин, граничният пункт е достигнал своя предел за пропускане на товарни автомобили. Това се дължи на различни фактори – от една страна започналият летен сезон, от друга промените в маршрутите на международните шофьори, провокирани от геополитически, икономически и други причини.

Дунав мост 2

Сериозна пречка пред облекчаването на работата на пункта, отчетена в анализа, е невъзможността да бъде променена организацията на движението. Причината е, че това зависи изцяло от северната ни съседка, тъй като имотът, на който е разположен пунктът е румънска собственост. Пунктът и зоната около него се управлява от смесено българо-румънско дружество "Видин-Калафат" АД. Анкета сред шофьори на границата изразява възмущението им от условията, в които са принудени да чакат, за да преминат през граничния пункт.

"За една работна смяна от 15 часа ако преминеш, е добре. Не е лесно – слънцето пече, над 30 градуса е, няма вятър. Мисля, че забавянето се дължи на контрола на румънците, който отнема повече време, докато в обратна посока към България, опашката върви малко по-бързо", обяснява шофьор на ТИР.

"Възможно е да се намали времето за изчакване, ако изместят след пункта гишетата, на които се проверяват документи от страни извън ЕС и се купуват винетки" – споделя друг.

"Голямо забавяне се получава и при газ-анализа, който правят на пункта на някои от камионите" – посочва трети.

Задължението всички камиони да преминават през кантар, също губи дълги часове на границата. Някои от шофьорите дават пример с организацията на този процес в Унгария, където тази процедура се извършва на паркинг, извън граничния пункт.

Именно това е и една от препоръките в анализа на МВР – отпадане на някои от процедурите или изместването им извън зоната на граничния пункт.


Съставил: Йоан Колев

Снимки: Радио Видин-архив, БГНЕС-архив



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Вижте разпределението на партийните мандати в 50-ото Народно събрание

ЦИК обяви мандатите в новия 50-ти парламент на България.  Получилата най-много гласове на отминалите на 9 юни избори за Народно събрание  коалиция ГЕРБ-СДС ще има 68 депутати. Втората по численост парламентарна група - на ДПС - 47, "Продължаваме..

публикувано на 14.06.24 в 13:41

Силна буря и едра градушка доведоха до бедствено положение в няколко български общини

След снощната буря, придружена с градушка и силен вятър, няколко общини в страната понесоха сериозни щети и обявиха бедствено положение.  За кошмарна гледка, невиждана досега опустошителна буря, апокалипсис с изпокъсани електрически проводници,..

публикувано на 14.06.24 в 11:07

Жълт и оранжев код за опасни валежи в 19 области на Централна и Източна България

В петък,14 юни, през страната с умерени ветрове ще премине студен атмосферен фронт. На много места ще има кратки, но интензивни валежи с гръмотевици. В Югоизточна България има опасност от градушки. Минималните температури ще са между 17 и 21°,..

публикувано на 13.06.24 в 19:40