След романа "Времеубежище" британските читатели могат да се запознаят с друга книга на Георги Господинов - "Физика на тъгата". Тя е публикувана за първи път на Острова заедно с мемоарите му от 80 страници. По този повод и в неговия фрагментарен стил на повестование писателят казва пред в-к "The Guardian", че един роман не трябва да бъде влак, движещ се от точка А до точка Б и може да се отклонява, както нашето мислене.
Запитан, каква е България като място за писане, Господинов отговаря, че за него това е място оживено с истории, които в повечето случаи са неразказани поради културата на мълчание, идваща от времето на комунизма, когато е било по-безопасно да не казваш своите мисли. Той посочва, че първите му сериозни публикации са съвпаднали с годините след 1989 г., които са били изпълнени с енергия и чувство за общност, като на карнавал.
Господинов казва, че обича да препрочита стари книги, като напоследък това е била омировата "Одисея". По повод на казаното от Христо Стоичков, че сравнява получената от Господинов награда "Букър" със спечелената от футболиста "Златна топка", авторът отговаря, че световноизвестният български футболист е бил един от първите, които са го поздравили. "В България не сме залети с много поводи за обществено веселие, така че хората приеха наградата много лично. Да се радваш по този начин на успеха на една книга е прекрасно. Кой знае, но може би това е знак, че литературата все още означава много тук – или поне не по-малко от футбола", изтъква писателят.
На 8 март на сцената на Държавна опера - Стара Загора гостува Ким Со-Джун от Южна Корея, носител на първата награда при мъжете от Международния балетен конкурс "Сара-Нора Прима" 2024. Той ще бъде принц Дезире в празничен спектакъл на балета "Спящата..
Достойните за тежките корони на Цар и Царица на буквите ще бъдат определени сред българчетата по света, които ще се включат в петото издание на конкурса по четене на български език. Организира го екипът на неделното училище "АзБуки" в Рим и..
В София представят пиесата "Системна грршка 2052", вдъхновена от метода "Форум-театър" на бразилския режисьор Аугусто Боал, който през 60-те години на миналия век създава т.нар. "вестникарски театър" (актьорите използват статии от вестници)...