Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Евродепутати призовават големи компании да спрат рекламата в прокремълски медии на Балканите

Андрей Ковачев

Големи световни марки да спрат рекламите си в прокремълски медии на Балканите и най-вече в България и Сърбия – за това призовават в писмо група евродепутати, предаде кореспондентът на БНР в Брюксел Ангелина Пискова, цитирайки изданието “Политико”. Документът е подписан от шестнайсет души, сред които и Андрей Ковачев от групата на Европейската народна партия.

В писмото се споменават 15 престижни марки, които са призовани да преразгледат политиката си, за да не финансират издания, известни с разпространението на дезинформация.

Антидемократичните наративи от зловредни сили са сериозна заплаха за нашата демокрация, особено в тази решителна година на избори”, завява българският евродепутат пред “Политико”.

Представители на ЕС и експерти по дезинформацията предупреждават за нарастваща вълна от фалшиви новини онлайн и опити от чужбина да повлияят на вота в навечерието на европейските избори през юни т.г.

Авторите на писмото са депутати от ЕНП, либералната група “Обнови Европа“, социалисти и умерени зелени.



БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Откриха обновения ГКПП "Калотина" на границата със Сърбия

Граничният контролно-пропускателен пункт "Калотина" на границата със Сърбия вече е обновен и е с близо 30% повишена пропускателна способност за леки автомобили. Той разполага с по седем ленти за влизане и за излизане от страната, както и с..

публикувано на 01.10.24 в 18:53

Подкрепете своя фаворит за "Будител на годината"

"Кой е Вашият будител на 2024 г.?" С този въпрос Българското национално радио се обърна към аудиторията. От посочените личности, заслужаващи званието "будител" жури в състав: проф. Огнян Герджиков, д-р Румен Манов, Светослав Иванов, Даниел..

публикувано на 01.10.24 в 14:25

Половината младежи имат парични проблеми, ¼ се боят от неуспех в кариерата

Половината от младите хора в България с месечен доход над 2000 лв се боят от финансови проблеми, показва представително изследване на агенция "Тренд". "Младите хора в България - ментални рискове, предизвикателства и перспективи“ е темата на..

публикувано на 01.10.24 в 14:16