Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

#Бузлуджа: българският комунистически символ е знаменитост в Instagram

10
Снимка: buzludzha-project.com

Изоставеният паметник на вр. Бузлуджа се превърна в истинска знаменитост в Instagram, заемайки 10-то място в класацията на най-посещаваните изоставени сгради в света.

Данните на авторитетната застрахователна компания Алън Боусел Груп (Alan Boswell Group), специализирана в застраховки на изоставени постройки, показват, че само за месец юни 2024 г. паметникът е събрал над 18 000 хаштага #abandonedbuildings в социалната мрежа. Това го прави не само една от най-емблематичните изоставени сгради, но и истински магнит за любителите на приключенията и фотографията от цял свят.


Историята на паметника, известен и като "летящата чиния" е тясно преплетена с историята на България. Построен през 1981 г., той е предназначен да отбележи 100-годишнината от конгреса на Българската социалдемократическа партия, състоял се под знаменития връх Бузлуджа. Конструкцията е монументален символ на комунистическия режим, но след падането му през 1989 г. е изоставен и постепенно се руши.


Въпреки това Бузлуджа притежава неповторима красота и мистерия, която го прави неустоим за много хора. Огромният купол, увенчан с червена звезда, е несравнима гледка. А вътрешността на паметника е магнит за любителите на фотографията, с нейните изоставени зали, стълби и коридори. В момента обаче те са недостъпни за посетители от съображения за сигурност. Предприемат се действия Бузлуджа да бъде реставриран и превърнат в музей или културен център. Дотогава той ще остане емблематично място, което ще вдъхновява творци и авантюристи от цял свят.

Вижте още: 

 Снимки: buzludzha-project.com, БТА, БГНЕС


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Още от категорията

Google актуализира функцията си за навигация с нови снимки от нашата страна

Колите на Google Street View отново ще прекосят България тази година. През следващите месеци те ще посетят над 25 града, сред които Смолян, Златоград, Исперих, Кърджали и Перник. Целта, освен да се актуализират изображенията на градовете и пътищата,..

публикувано на 06.04.24 в 09:10

Пътувай емоционално – туризмът като автентично преживяване и уединение с природата

Свръх туризмът, причинен от невиждания бум на пътуванията след края на епидемията е причина хората да търсят алтернатива на общоприетите представи за почивка. Особено сред по-младите поколения има пресищане от стандартните екскурзии до известни..

публикувано на 04.04.24 в 10:10

"А place of many stories" – южното ни Черноморие с нов рекламен клип (ВИДЕО)

"А place of many stories" или "Място с много истории“ – така се нарича най-новият клип, който рекламира възможностите за летен отдих и развлечения на южното ни Черноморие. Видеото е насочено предимно към пазарите във Великобритания и Средна Европа и..

публикувано на 31.03.24 в 09:10