Изоставеният паметник на вр. Бузлуджа се превърна в истинска знаменитост в Instagram, заемайки 10-то място в класацията на най-посещаваните изоставени сгради в света.
Данните на авторитетната застрахователна компания Алън Боусел Груп (Alan Boswell Group), специализирана в застраховки на изоставени постройки, показват, че само за месец юни 2024 г. паметникът е събрал над 18 000 хаштага #abandonedbuildings в социалната мрежа. Това го прави не само една от най-емблематичните изоставени сгради, но и истински магнит за любителите на приключенията и фотографията от цял свят.
Историята на паметника, известен и като "летящата чиния" е тясно преплетена с историята на България. Построен през 1981 г., той е предназначен да отбележи 100-годишнината от конгреса на Българската социалдемократическа партия, състоял се под знаменития връх Бузлуджа. Конструкцията е монументален символ на комунистическия режим, но след падането му през 1989 г. е изоставен и постепенно се руши.
Въпреки това Бузлуджа притежава неповторима красота и мистерия, която го прави неустоим за много хора. Огромният купол, увенчан с червена звезда, е несравнима гледка. А вътрешността на паметника е магнит за любителите на фотографията, с нейните изоставени зали, стълби и коридори. В момента обаче те са недостъпни за посетители от съображения за сигурност. Предприемат се действия Бузлуджа да бъде реставриран и превърнат в музей или културен център. Дотогава той ще остане емблематично място, което ще вдъхновява творци и авантюристи от цял свят.
Вижте още:
Снимки: buzludzha-project.com, БТА, БГНЕСКолите на Google Street View отново ще прекосят България тази година. През следващите месеци те ще посетят над 25 града, сред които Смолян, Златоград, Исперих, Кърджали и Перник. Целта, освен да се актуализират изображенията на градовете и пътищата,..
Свръх туризмът, причинен от невиждания бум на пътуванията след края на епидемията е причина хората да търсят алтернатива на общоприетите представи за почивка. Особено сред по-младите поколения има пресищане от стандартните екскурзии до известни..
"А place of many stories" или "Място с много истории“ – така се нарича най-новият клип, който рекламира възможностите за летен отдих и развлечения на южното ни Черноморие. Видеото е насочено предимно към пазарите във Великобритания и Средна Европа и..