Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Преводачката Джорджа Спадони разказва за срещите си с българската литература и възприятието ѝ в Италия

Снимка: FB /sofialiteraturehouse

Нова поредица събития "Преводачески далекоглед", организирана от "Къща за литература и превод", ще ни представи срещи с преводачи от български на други езици и техния поглед върху българската литература. Днес от 18 часа българско време на страницата на "Къщата за литература и превод" във Фейсбук онлайн ще можем да се срещнем с преводачката от български на италиански Джорджа Спадони. Тя ще ни разкаже как вижда българската литература в момента – какви тенденции забелязва, какво чете напоследък, какво превежда или би искала да преведе, каква е перцепцията на българската литература сред читателите и издателите в Италия.

Спадони е завършила е магистратура "Преводач-редактор" в СУ "Св. Климент Охридски" с италиански език, носителка е на наградата за литературен превод "Леонардо Пампури" (2018) и е финалистка за награда "Перото" за превода ѝ на "Всички на носа на гемията" на Деян Енев (Bottega Errante Edizioni, 2023). 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Радиоклуб в Индия провежда викторина за Васил Левски и БНР

България, далечна като мираж, се оказва любима за човек, който никога не е стъпвал в страната ни. От близо 50 години г-н Джаянта Чакрабарти следи всичко, което се случва в нашата страна и вероятно знае повече за историята и географията ѝ, отколкото..

публикувано на 20.03.25 в 11:45

Дружество “Родолюбец” организира представянето на спектакъла “Преселници” в София

Театралното представление-мюзикъл "Преселници" по едноименния роман на Константин Петканов ще бъде представено в София на 21 март на сцената на кино-театър "Влайкова". Спектакълът се организира с подкрепата на Културно-просветното дружество за връзки..

обновено на 20.03.25 в 10:40

Започва масирана телевизионна реклама на българския туризъм в 9 държави

Министерството на туризма организира широкомащабна международна рекламна кампания в каналите National Geographic и 24 Kitchen, част от групата на The Walt Disney Company и Warner Bros. Телевизионната реклама за промотиране на България като..

публикувано на 20.03.25 в 10:32