До няколко години налагаме нов бранд – „Черноморска кухня“,заедно със страните от Черноморския басейн

Макар и малко закъсняла , тази идея за създаването и популяризирането на марка – „Черноморска кухня“ превъзмогна много от международните  и геополитически отношения, и чрез „народната дипломация“ обедини страните от Черноморския басейн за каузата – да се създаде разпознаваема и представителна марка на богатството от традиционни ,кулинарни и специфични местни храни, ястия ,продукти и напитки дори , така , както е известна и брандирана – Средиземноморската/напр./ в цял свят.

Но, и в това за малко нашата страна да не участва, и отново загуби много от характерните ни ястия и продукти, ако не бе отговорното и далновидно отношение, и внимание към случващото се в туризма на Желязко Атанасов – туроператор и професионалист от бранша, който първи сигнализира за това, което вече бяха започнали да правят специалистите от Русия, Турция, Грузия, и обединявайки се с още две имена – професионалисти във хотелиерството и ресторантьорството като Георги Тръпков – зам.председател на БУПСПА, и председател на сдружението на хотелиерите в Поморие, и Желязко Каракашев – едно от топ-имената в туризма ни, ресторантьор и хотелиер – създадоха инициативната група, която вече официално представя нашето участие в общия кръг от специалисти подготвящи и разработващи визията, съдържанието и всичко нужно по бранда – „Черноморска кухня“. Това бяха гостите в предаването за туризъм, което се излъчи тази събота, а БНР-Бургас е първата медия,която представи това начинание. Срещата с тях бе в Поморие,където гостуваше Шеф Каракашев, и докато предаваше своите умения – обучавайки свои колеги , заедно с домакина Георги Тръпков и Желязко Атанасов дискутираха , но и реално представяха някои от идеите за нашето участие в новия бранд.

А, как се стигна до него, какво обхваща и повече за целите на марката – чуйте какво каза Желязко Атанасов:


Ето и какво каза Желязко Каракашев за ползите от създаването на тази марка, и за възможността ,макар и позакъснели да спасим – защитавайки ги, някои от нашите кулинарни продукти ,традиции и ястия, които все още не са брандирани от съседите ни , а така и да запазим и популяризираме нашите традиции:


А ето и какво успя инициативната група да направи до сега, но и полагат началото в търсенето на съмишленици, както и отправят покана към всички вас – от морето, или по-далече от него, от града до селото, и към всички техни колеги хотелиери и ресторантьори – участвайте и вие в създаването на нашата визия и меню в общата Черноморска кухня :


Ако ви е станало любопитно- какви ястия биха присъствали в Черноморското меню - чуйте някои примери ,които дадоха за характерни ястия в бранда „Черноморска кухня“ –Желязко Атанасов и Желязко Каракашев:


И още, за ползите от участието ни в тази обща програма по създаването на марка „Черноморска кухня“ в национален и международен план:


Благодарение на „народната дипломация“ между страните от Черноморския басейн реализирането на подобен бранд ще бъде добър повод за сплотяване в отношенията и привличането на по-различен клас туристи в развиващият се и променящ световен туристически пазар,а  благодарение на реакцията и усърдието на инициаторите – Желязко Атанасов, Георги Тръпков и Желязко Каракашев, България не пропусна поредна важна крачка в опазването и развитието на националните ни сегменти -  съставна част, и от туристическата ни визия в международен план.

Това е началото, и очаквайте още по темата в предаването за туризъм „Виа Понтика“ и в програмата на БНР-Бургас.


ВИЖТЕ ОЩЕ

Кога „Бранша ще се управлява от – бранша“ ,ще се свика национален туристически конгрес и сформира национално-избран представителен орган и стратегия

Това са едни от най-важните   и неотложни за туризма ни въпроси,но и решения, които да създадат реална и професионална почва, върху която да се базира ясна визия , стратегия и път по който да се надгражда и развива българският национален туризъм, а не за поредна година да се тъпче на място, да се обикалят плажни ивици и мери нивото на шум, до..

публикувано на 06.06.18 в 15:13

Започна общественото обсъждане на „Балнео и Спа дестинациите в България“, а три нови компании ще предлагат страната ни за здравни почивки

Тези добри новини ,представи миналата събота председателя на Българския съюз по балнеология и спа, и вицепрезидент на европейския съюз по балнеология и спа – Сийка Кацарова в предаването за туризъм. В Сандански бе дадено началото на общественото обсъждане на „Балнео и Спа дестинациите в България“, предложени и разработени от Министерството на..

публикувано на 21.05.18 в 14:14

България с 25% спад на източен пазар през това лято!

С този голям спад започва летния сезон за пазарите в Русия,Украйна,Молдова според представителя на местните туроператори и член на Бургаската регионална туристическа камара – Иван Кирязов. След неговите посещения там, и срещите му с партньори и туристи , миналата събота сподели в предаването за туризъм на БНР-Бургас ,това което е видял, дори и в лични..

публикувано на 21.05.18 в 11:56

На Гергьовден с Георги Тръпков,на поклонение в манастира „св.Георги Победоносец“ и празника на Поморие – във „Виа Понтика“

Тази събота в предаването за туризъм „Виа Понтика“ ще ни гостува именника Георги Тръпков – едно от лицата на туризма в Поморие – председател на местната хотелиерска организация и зам.председател на БУБСПА. Ще ви представим до колко се чувстват вече ползите от полаганите усилия в развитието на целогодишния туризъм в балнео и спа – морската ни столица..

публикувано на 03.05.18 в 14:25

Мая и Станислав Иванови:„Нужни са местни патриоти,които със жар да работят за това , да поставят регионалния туризъм на международната карта“

Това е един от изводите,и част от насоките ,които споделиха в студиото на БНР-Бургас , специалните гости в предаването за туризъм“Виа Понтика“, тази събота – доц.Мая Иванова и проф.Станислав Иванов – преподаватели във „Висше училище по мениджмънт“-гр.Варна, и консултанти в туризма,чрез тяхната консултантска фирма „Зангадор“, но и учени в..

публикувано на 25.04.18 в 13:23

За културния туризъм – от единственото наше международно изложение,и за новия проект „Странджа-планината на фестивалите“-в Малко Търново

Това бе темата на предаването за туризъм ,което отбеляза две събития за миналата седмица в областта на културния туризъм – 15-то издание на международното изложение „Културен туризъм“ във Велико Търново, което събра повече от 60 участници, включително и представители от чужбина - Унгария,Словакия,Чехия,Полша,Палестина, Азербайджан   и др.За първи път..

публикувано на 23.04.18 в 15:31

„Вашата ваканция“ – 2018г.с повече участници, но и с поредно отсъствие от страна на туристическия бизнес

В същото време само седмици след първите чартъри , се констатира повишаване броя на пристигнали туристи от новите дестинации!? Така стартира 16-то издание на туристическата борса „Вашата ваканция“ организирана от Бургаската регионална туристическа асоциация, с подкрепата на община Бургас, а председателя на асоциацията Соня Енилова поздрави с -..

публикувано на 13.04.18 в 14:41