Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Защо силните брандове печелят повече

Снимка: БТА

За предприемачите, както и за всички, които се интересуват от тенденциите в икономиката и успешните модели за правене на бизнес, излиза книгата на Найджъл Холис "Успешният бранд" (с подзаглавие "Защо силните брандове печелят повече"). Авторът е вицепрезидент на компания, която е в световния топ 10 при изследванията в областта на маркетинга и брандинга. Станимир Андонов, който представи изданието в ефира на "Хоризонт", обясни, че понятията "бранд" и "марка" не са синоними, въпреки че у нас, все още се употребяват така:

Това се е случило, тъй като преди много години, когато се е наложило да преведат думата "бранд" на български - да има български аналог и превод, са използвали думата "марка" - от търговска марка и донякъде е било правилно. Но брандът е нещо по-голямо, по-всеобхватно, тъй като брандът обхваща освен марката - името на продукта, той обхваща и всички тези характеристики - асоциации, цветове, форми, всички, които наричаме елементи на бранда, сайтовете дори, имената на мениджърите, на лидерите, които са свързани с определен бранд. И съответно не е коректно само името на бранда да бъде използвано като синоним на бранда, както в случая марката е равна на бранд. За съжаление на български още нямаме дума за бранд. Думата маркетинг също не е българска, както бизнес, мениджмънт - в бизнеса използваме много такива дума. Много хора търсят добър превод, но не винаги откриваме. 

Заглавието на книгата на английски е "Бранд премиум" и смисълът, който се влага в това словосъчетание е, че премиалните брандове са тези, които добавят допълнителна стойност за компаниите, които ги притежават - тоест защо аз бих платил повече за един бранд на фона на някой друг бранд, обобщи още Андонов въпросите, които разглежда авторът Найджъл Холис и добави още от характеристиките на успешния бранд:

Ако брандът за мене е по-значим, по-важен, имам спомени с него или му вярвам повече, харесвам неговите лидери и мениджъри също, това може да ми повлияе и аз бих платил повече за бранд А на фона на бранд Б.

Тоест това е успешният бранд и авторът разглежда брандовете като финансови активи на компанията. Както управляваме сградите, банковите сметки, акциите на компанията, така управляваме и бранда като един актив, който ни носи печалба.

Когато една компания расте, тя реално не управлява само активите си, включително и бранда, а управлява и хората си  - хората са може би най-важният актив, те са компанията, припомни Станимир Андонов.

Цялото интервю може да чуете от звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Кирил Петков

Петков вижда нормално управление при прекъсната зависимост на Борисов от Пеевски

България не може да има нормално управление, ако зависимостта на Бойко Борисов от Делян Пеевски не бъде прекъсната. Така съпредседателят на ПП-ДБ Кирил Петков коментира думите на лидера на ГЕРБ, че след изборите няма шанс да бъдат заедно в управлението след вчерашното отстраняване на Росен Желязков от поста председателя на НС. "Подкрепата на..

публикувано на 26.04.24 в 12:17
Микола Солски

Съд разпореди арест на украинския агроминистър Микола Солски

Министърът на аграрната политика и прехраната Микола Солски да бъде задържан по обвинения в съучастие в незаконно придобиване на държавна земя на стойност около 7 милиона долара. Това разпореди украински съд.  Солски отхвърля обвиненията, които се отнасят за събития от 2017-2021 г. - преди той да стане министър на земеделието през март 2022..

публикувано на 26.04.24 в 12:07

НС отмени патентния данък за бране на билки, горски плодове, гъби и трюфели

На първо четене мнозинството в Народното събрание (НС) отмени патентния данък за бране на гъби, билки и горски плодове, включително и трюфели. В подкрепа на предложението на ГЕРБ и ДПС гласуваха БСП и "Има такъв народ". Мотивът е, че данъкът се е оказал непосилен, тъй като заплащането му е авансово, без да се знае дали събирането им няма..

публикувано на 26.04.24 в 11:50
Снимката е илюстративна

Конкурсът за чиста журналистика Web report приключва на 30 април

"Това е конкурс, който обединява медиите – малки и големи, национални и регионални, в каузата за чиста журналистика. Това е конкурс на обединение в едно време на разделение ." Това каза пред БНР Калина Петрова, заместник главен редактор на портала Dir.bg, организатор на конкурса за свободна и чиста и журналистика Web report. Конкурсът се..

публикувано на 26.04.24 в 11:48

61% от родителите подкрепят задължителните ваксини, сочи проучване

61% от родителите подкрепят задължителните ваксини и биха поставили всички и дори допълнителни ваксини на децата си . Над 77% от родителите определят лекарите като основен източник на информация по въпросите на ваксините, а 95% от общопрактикуващите лекари съветват родителите да ваксинират децата си с всички ваксини от задължителния..

публикувано на 26.04.24 в 11:42

Коклюш в 21 области, но без извънредна епидемична обстановка

У нас вече има епидемия от коклюш, но няма да бъде обявена извънредна епидемична обстановка, съобщи за БНР главният държавен здравен инспектор доц. Ангел Кунчев.  По думите му има потвърдени случаи на инфекцията в 21 области в страната. На днешното заседание на Министерския съвет ще бъдат представени мерки за ограничаване на..

публикувано на 26.04.24 в 11:42

"Български пощи" възстанови приемането на писма и колети за Израел

От днес "Български пощи" възстановяват приемането на писма и колети за Израел. Няма да бъдат приемани куриерски пратки. От пощите посочват, че е възможно да има забавяния в доставките заради промени в полетите на авиопревозвачи, наложени от обстановката в Израел. 

публикувано на 26.04.24 в 11:35