Нови 38 астероида откриха студенти от Варна

| обновено на 12.10.17 в 12:12

Нови 38 астероида откриха студенти от Висшето военноморско училище „Никола Вапцаров” във Варна.

Може ли да предотвратим евентуален сблъсък на астероид със Земята ... да се предпазим в случай на подобен неприятен сценарий?...

Отговор на тези въпроси даде в интервю за Радио Варна доц. д-р Веселка Радева от Планетариума на ВВМУ - Варна пред Даниела Стойнова.

- Как може да се предпазим от сблъсък с астероид?

- Ние трябва доста предварително да сме го открили, но не за да го унищожим, защото ако ние го взривим, на Земята ще падат хиляди огнени малки парчета.

- Обаче мънички?

- Мънички, но много опасни, затова не трябва да се унищожава такъв обект. Има различни сценарии за спасяването ни. Например взривяването близо до астероида на някаква бомба, като взривната вълна ще го отмести от орбитата си и той няма да стигне до Земята. Има много готови проекти, просто астрономите, които се занимават с астероиди са много малко. В България сме едва 3-4 души.

- А какво открихте сега - новооткрити астероиди?

- Това са предварителните открития от наблюдателните кампании. Имаме рекорд - 38 астероида, открити от студенти от Висшето военноморско училище във Варна, от Студентското астрономическо общество и от Студентското космическо общество.

Ще има ли астероид, кръстен на Варна? Чуйте в прикачения звуков файл от интервюто на Даниела Стойнова с доц. д-р Веселка Радева: