„Симон Боканегра“ се завърна на сцената на Миланската Скала

| обновено на 13.02.18 в 17:35
Ла Скала - Милано

Февруарският афиш на Миланската Скала отбеляза завръщането на операта “Симон Боканегра” на Джузепе Верди. Обичаното от любителите на оперното изкуство заглавие се осъществява на сцената на Ла Скала в копродукция с Берлинската Щатсопер, в годината, в която се навършва един век oт смъртта на либретистa на творбатаАриго Бойто.

След спектаклите на „Симон Боканегра“през 2016 г. и последвалото турне на Миланската Скала в Балшой театър, на миланска сцена се завърна маестро МюнгВун Чунг. Дебютирал на същата сцена през 1989 г., южнокорейският почетен диригент на Филхармонията в Токио и носител на наградата “Абиати” за 2014 г. ни очарова със своето перфектно дирижиране. Федерико Тиеци и Пиер Паоло Бислери ни впечатлиха с режисурата и сценографията на операта. Тъмни цветове, неочаквано чувство на клаустрофобия, песимизъм и огромно огледало, в което на финала на операта се оглеждат гостите на Ла Скала. Одобрение получиха и костюмите- избор на Джована Буци.

В ролята на Симон Боканегра имахме удоволствието да видим един великолепен Лео Нучи. Следбрилянтноучастиев “Набуко” през 2017 г., 40 годиниследдебютанаиталианскиябаритонвЛаСкалавролятанаФигаро, Нучинипокорисъссиланагласа, артистичностипрецизноствизпълнението. С вълнение проследих поредната блестяща изява на българския талант Красимира Стоянова, която беше Амелия. След великолепни изяви през 2016 г. със “Симон Боканегра” и през 2017 г. с “Дон Карлос”, силното й сценично присъствие и ясна дикция не останаха незабелязани от присъстващите в залата на миланския театър. Известен с вердиевия си репертоар, с дебют в Ла Скала през 2013 г. с “Набуко” и последвали силни участия с “Жана Д’Арк” и “Симон Боканегра” в сезон 2015/2016 г.,басът Дмитрий Белоселский ни въодушеви в ролята на Якопо Фиеско. След блестящи изяви в Берлин, Мадрид и Барселона, добре познатият на публиката италиански тенор Фабио Сартори получи заслужени аплодисменти за своето изпълнение  в ролята на Габриеле Адорно. Висока оценка за баритона от Словакия Далибор Йенис, който ни очарова със своя Паоло Албиани.

След световната премиера и неочаквания първоначален неуспех на операта през 1857 г. именно на сцената на Миланската Скала, маестро Верди споделя: “Мислех, че съм направил нещо възможно, но изглежда, че съм се излъгал, ще видим в бъдеще кой е сгрешил”. Но композиторът не греши!Операта трайно влиза в сърцата на миланската публика през декември 1971 г. с историческия състав диригент Клаудио Аббадо, режисьор Джорджо Стрелер и световните оперни таланти Каппучили, Мирела Френи, Джани Раймонди и незабравимия Николай Гяуров.