“Vivaldianno - 2. Reloaded” се наричаше чешкото 3D-шоу, което завладя Двореца на културата в Тел Авив. На живо свиреше оркестър, в който солираха цигуларите и виолончелистите виртуози Ярослав Свечени, Анна Малинрикова, Терези Ковалова, Дейвид Павлик, Мирка Малцерова, Карлос Згара, Валдо Улрих, перуански ансамбъл и двойният квартет Харолд. Съставът за втори път е в Израел, но ние за пръв път го гледахме и невинаги знаехме кога трябва да си служим с 3D очилата, а също кога е позволено да се ръкопляска. Музикалният текст бе сръчно направен микс от цигулковите концерти на венецианския гений с рижа коса, а също с част от оперите му и разбира се неподражаемото кончерто гросо „Годишните времена“.
В самото начало, въпреки че нямаше изменения в това, което бе написал авторът, всичко изглеждаше като цвето-музика. Така го беше решил японският художник, режисьор и аниматор Косуке Сугимото, по сценарий на чеха Томаш Белко. Веднага след това с помощта на виртуалните очила сякаш плувахме на гондола по каналите на Венеция, а в самата ни лодка балерините с маски на лицата танцуваха оптимистичен танц на надеждата.
Не ми се ще да се спирам на изградената на догадки любовна история между вреклия се във вярност в Бога католически свещеник Антонио Вивалди и негова ученичка, неземно сопрано, на която той винаги заделял главна роля в оперите си.
Тази линия явно силно е вълнувала сценариста и бе изиграна добре от балерината . По-интересна бе другата линия - за непостоянството на публиката, която след като е боготворяла даден автор, безпардонно може да го освирка и прогони. Също така за нетрайното благоволение на покровителите и не на последно място за конюнктурността на критиците, които приживе обявяват Вивалди за …старомоден и с това го обричат на мизерия. Това бе трудната, но интересно изиграна мъжка балетна партия.
С помощта на мултимедия и необикновен ракурс заради очилата за виртуална действителност бе показана по-сериозната част на сценария. Оказва се, че в този формат могат да бъдат показани философски аспекти на битието на музиканта, подкрепени от виртуозно изпълнени части от произведенията му.
Японският режисьор сръчно е заложил своята фабула на два стереотипа, свързани с Венеция – маските от карнавала и венецианските огледала. А се знае, че огледалото е стъкло, намазано със сребърна амалгама. Докато гледаш през стъклото, виждаш другите и може да си изпълнен със състрадание към тях. Но среброто прави да виждаш само себе си. И това се отнася не само до отделен човек, но и до тълпата, за която е била предназначена музиката на маестрото.
Името на доайена сред българските диригенти Георги Димитров присъства много активно в концертните афиши и в звукозаписния план на Симфоничния оркестър на БНР през този сезон. На 26 април от 19 часа в зала "България" маестрото ще ръководи концерт под мотото "В навечерието на Великден". За подходящо настроение преди Страстната седмица ще допринесе..
Фестивалът на танците в Пловдив започва на 10 май . Билетите за 16-ото издание на One Dance Festival вече са в продажба. Все още има билети, като по повод на Международния ден на танца – 29 април, ще има 30% намаление за всички билети, закупени след 20 часа вечерта. Това каза пред БНР Елиа Лилова – директор на One Dance Week. Спектаклите..
В петъчната вечер, на 26 април, в Централния военен клуб от 19 ч. именитата наша пианистка и преподавателка в Националното музикално училище "Любомир Пипков" - София Антонина Бонева ще отпразнува 40 години педагогическа дейност. На сцената тя ще бъде с четирима свои ученици. Всеки от тях ще е солист на Симфониета София с диригент Свилен Симеонов,..
Традиция е преди всяко представление на Телавивската опера да има образователна лекция за създателите и изпълнителите на дадена опера, за ролята й в развитието на музикалното изкуство. Изнасят я критици, диригенти, режисьори, но преди премиерата на "Орфей и Евридика" на Глук лекторът беше тенор от хора. На незапознатите с тази певческа формация..
Започнаха прожекциите на “Травиата“ от поредицата “Опера в киното“. На 20-и април беше първата прожекция в Синема Сити в София, Бургас, Варна, Пловдив, Русе и Стара Загора. Следващите две ще бъдат на 24-и април и на 8-и май. Имаме възможността да гледаме дебюта на българската оперна дива Соня Йончева в цял оперен спектакъл на Арена ди Верона през..
В едното от двете най-големи събития в областта на музикално-сценичните изкуства, заедно с “ Фантомът на операта “, които белязват ярко столичния афиш през месец април, се превърна премиерата на Националния ни балет на “Великият Гетсби“ – спектакъл на знаменития хърватски хореограф Лео Муич по музика на Гершуин, Бърнстейн, Барбър и други..
Музиката на българския композитор Борислав Славов към видео играта Baldur's Gate 3 спечели наградата на BAFTA /Британската академия за филмово и телевизионно изкуство/. По този повод специален гост в предаването за музикално-сценични изкуства “ Каста дива “ беше младата звезда на Националния музикален театър “Стефан Македонски“ Илона Иванова,..
Трудно е да се прецени дали ПП-ДБ ще са втори на изборите, но няма съмнение, че вдъхновението е напуснало избирателите на ПП-ДБ и ще доведе до..
1909-та. Годината, в която френският журналист и автор Гастон Льору започва да издава в ежедневник, част по част, готическия криминален роман, с..
"Чак опашки не може да кажем, че има за тестване за коклюш, но има многократно повишен интерес към тестовете . Това е нормално предвид ситуацията в..