Кой „ушива“ новите дрехи
Двата записа попадат в ръцете на Константин Генчев, барабанист на известната в ъндърграунд средите група OPHAN. Коцето, който се занимава с мастеринг и продуциране, по думите на Васко, е внимателен към детайлите. Не случайно именно той се заема с ремастеринга на песните.
„Той оправда очакванията ни. Освен всичко е и фен на това, което сме правили през годините. Оказа се, че е бил на доста от концертите на Suffer H, когато бяхме активни като група преди години“, продължава Васко“.
„Идеята беше всичко да е безплатно. Който желае - пуска си на телефона, в колата, както му харесва.“
По-вкусна торта или фина настройка на часовника
Васко ни го обяснява новото звучене на песните с кулинарен пример. „Това е все едно да имаш вече една готова торта и да й направиш глазура. Имаш блатовете, имаш всичко. Просто по нов начин да я опаковаш. Да има по-лъскава и по-пипната опаковка. Не говорим за пистите. Албумите не са пресмесени. Говорим за готовия запис, който е пипан само честотно. Фина настройка на часовника“.
Хем се запазва основното звучене, каквото си е било преди време, хем в същото време го полираш малко повече. Разбираме напълно за какво говори вокалистът и си пускаме Existence Complete от албума Urban Filth, за да чуем как се е получила глазурата.
Връщаме се още по-назад в момента на създаването на Suffer H. Името на групата е игра на думи от заглавието на песента Suffer Age на Fear Factory, любимци на Васко и на другите агенти от бандата.
Хип-хоп завой
Не в цялата им история обаче Suffer H имат тежко метъл звучене. Първите два албума - Suffer H (1995) и Фактори на хаоса (1996) имат хип-хоп звучене и са изцяло на български език.
Васко ни разказва за този период на групата.
„Това си беше чист експеримент. Ние винаги сме си били метъли. Нещта се промениха, когато излезе саундтракът Judgment Night, в който имаше колаборации между метъл и хип-хоп банди. Тогава репетирахме в една бивша леярна в „Надежда“. Един ден при нас дойде една рап банда. Казваше се „Другите“, бяха доста нашумели в средата на 90-те. И ни казаха - искате ли да направим общ проект като Judgment Night? Вие ще свирите метъл, а ние ще рапираме отгоре. Ние казахме - защо пък не. Те организираха няколко концерта. Ние свирихме, те пееха. Имаме и три песни записани в студио с „Другите“.
Едно интересно предложение, родило два албума
„След един от концертите при нас дойде един пич и каза - искатели да ви продуцираме хип-хоп албум? Ама ние нищо не разбираме от хип-хоп. Точно заради това искаме да ви продуцираме хип-хоп албум, ама да бъде направен както вие разбирате. И така се случиха първите ни два албума“.
И разбира се искаме да знаем да чакаме ли нещо ново от Suffer H. Ще прерасне ли ремастеринга в нов материал или поне концерт? Получаваме категоричен отговор - Не.
„Няма са има нито едното, нито другото. Самите ние сме на различен етап от живота си. Няма нужда някой да гледа уморени стари хора. Това не е да си припомниш как си карал колело. Не сме свирили активно от години, загубили сме тренинга си и рутината, която в един момент придобиваш. Не искам това, което сме направили тогава, да го съсипем. По-добре хората, които са ни харесвали тогава и са ни харесвали тогава, да останат с това усещане от младите си години.“
Завършваме с думите на Васко Катинчаров, че „добрият спомен е по-важен от някакъв моментен импулс", а пък вие може да чуете цялото интервю в звуковия файл.
Традиция е преди всяко представление на Телавивската опера да има образователна лекция за създателите и изпълнителите на дадена опера, за ролята й в развитието на музикалното изкуство. Изнасят я критици, диригенти, режисьори, но преди премиерата на "Орфей и Евридика" на Глук лекторът беше тенор от хора. На незапознатите с тази певческа формация..
Започнаха прожекциите на “Травиата“ от поредицата “Опера в киното“. На 20-и април беше първата прожекция в Синема Сити в София, Бургас, Варна, Пловдив, Русе и Стара Загора. Следващите две ще бъдат на 24-и април и на 8-и май. Имаме възможността да гледаме дебюта на българската оперна дива Соня Йончева в цял оперен спектакъл на Арена ди Верона през..
В едното от двете най-големи събития в областта на музикално-сценичните изкуства, заедно с “ Фантомът на операта “, които белязват ярко столичния афиш през месец април, се превърна премиерата на Националния ни балет на “Великият Гетсби“ – спектакъл на знаменития хърватски хореограф Лео Муич по музика на Гершуин, Бърнстейн, Барбър и други..
Музиката на българския композитор Борислав Славов към видео играта Baldur's Gate 3 спечели наградата на BAFTA /Британската академия за филмово и телевизионно изкуство/. По този повод специален гост в предаването за музикално-сценични изкуства “ Каста дива “ беше младата звезда на Националния музикален театър “Стефан Македонски“ Илона Иванова,..
"12 тома стихотворения - това е един най-обикновен отчет за изпълнението на един проект в областта на културата . Нали всичко на проекти върви сега." Това каза пред БНР Марко Ганчев - писател, поет, сатирик, който днес ще представи събрани най-добрите си произведения в Националната библиотека "Св. св. Кирил и Методий". "Трудна работа беше..
От десет дни много софиянци са привлечени от "Библиотека под дърветата", която се намира в Южния парк. Ентусиасти превърнаха стара каравана в "Библиотека под дърветата" Един от инициаторите за създаването й е Михаил Нинов . Той вижда изхвърлени до кофата за боклук книги. Хрумва му, че може да се направи място, където те да бъдат..
След години живот в чужбина млади семейства в Габровско избират да живеят на село и да се върнат към корените си. Те ще се съберат на среща в..
За периода 2021-2023 г. БДЖ отчита 23% ръст на разходите. От 2012 г. до 2024-та пък има едва 1,8% ръст в цената на билетите . Това обясни..
Имах два избора - или да вляза и да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта, защото очевидно той не разбира от дума. Реших, че е по-добре..