Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Гражданин: Много хора сега ще плащат по-скъпо за придвижването си

По-лесно ли се пътува с градския транспорт в София след промените?

Общински съветник: Центърът за градска мобилност тотално се провали в комуникацията на новостите

Снимка: БГНЕС

Дни след въвеждането на новите правила за пътуване в столичния градски транспорт има брожения и недоволство в социалните мрежи. 

Ясно е, че хартиеният билет трябва да си отиде. Много хора обаче сега ще плащат по-скъпо за придвижването си, смята Асен Тотин, жител на София.

От продавани 200 000 карти на месец сега поне една четвърт от закупените карти ще излизат по-скъпо, посочи той в предаването "Преди всички" на БНР.

Неудобен е и начинът за плащане за време с оглед на бавния градски транспорт, твърди столичанинът.

Според него това се случва вместо по-удобната схема – за изминато разстояние, както е в Западна Европа. Там най-често срещаният модел е разделянето на града на зони.

Снимка: БГНЕС

Ако в София бяхме въвели зони, това за много голяма част от хората щеше да означава поскъпване на пътуването, подчерта общинският съветник Борис Бонев.

Това е най-голямата промяна в тарифната политика на "Градския транспорт" за повече от 10 години, но Центърът за градска мобилност тотално се провали в комуникацията на новостите, коментира той пред БНР.

По думите му, когато говорим за билетите, няма ситуация, в която да ни излиза по-скъпо от пътуването досега. По-скъпо обаче е при картите, заради отпадането на някои видове карти. Най-евтината алтернатива е карта за цялата градска мрежа за цялата година, заяви Борис Бонев.

Снимка: БГНЕС

Той е категоричен, че при направените промени неприятният избор е бил дали да се вдигнат цените на всички, или да се запазят цените на най-използваните услуги – месечната карта за всички линии и годишната карта.

Месечната карта за метро годишно например излиза по-скъпо от годишната карта за всички линии, направи съпоставка той.

Относно задължителната валидация на превозните документи общинският съветник напомни, че тя е задължителна и сега. Тази информация дава възможност да се оптимизират маршрутите и разписанията, а освен това е и нашата застраховка при пътуване.

Трябва да има повече валидатори в превозните средства, за да няма струпвания, каза Борис Бонев. 

Повече по темата чуйте в звуковия файл.
По публикацията работи: Яна Боянова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Нов строеж на жилищна сграда в Хатай

Нови, но изолирани - предизвикателствата пред строежите в Турция след земетресението

След бедствието на века, както самите турски власти определиха земетресението, поразило страната пред две години, усилията днес са насочени към възстановяване и към нова глава в тази история, озаглавена "солидарността на века". По строежите, изградени с държавно финансиране, се работи по 24 часа в денонощието, твърдят местните и национални и..

публикувано на 07.02.25 в 20:56

Две години по-късно: Какво се случва в районите, засегнати от опустошителния трус в Турция

"Ситуацията беше страшна, апокалиптична. Атмосфера на смърт се усещаше навсякъде". Това са спомените на Нора Чолакова, кореспондент на БТА в Турция, след като  на 6 февруари 2023 г. южната ни съседка беше поразена от трус с магнитуд 7,7 по Рихтер.  Бедствието е едно от най-опустошителите земетресения в историята на Турция – загиналите са над 53..

публикувано на 06.02.25 в 07:40

Община Поморие оттегли предложението си за подмяна на дървета в центъра на града

Община Поморие оттегли предложението си за подмяна на 63 стари дървета в центъра на града с нови. Седмица след първата среща с жителите на Поморие, на която беше представена идеята, заради създалото се напрежение Общината организира втора среща. Снощи, в новото читалище на града, кметът Иван Алексиев предложи един демократичен подход за..

публикувано на 06.02.25 в 06:45

Логопед: Електронно устройство преди 4 години - не! Пораженията са големи

Родителите да не дават електронни устройства на децата си преди да навършат 4 години и да имат поне 1000 думи в речника си. Това апелира логопедът Ива Александрова, специалист по ранно детско развитие. " Стават все повече децата, които не могат да се хранят самостоятелно на 3-4 години, не могат да дъвчат, не могат да говорят, не могат да..

публикувано на 05.02.25 в 11:46

Внос на дървесина? Алармират за криза в горския сектор

Какво се случва в горския сектор и защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? За криза в горския сектор и пазара на дървесина алармират за пореден път дърводобивни и дървопреработвателни фирми от Югозапада. Те изпратиха писмо до премиера и министъра на земеделието и храните, в което настояват за спешна..

публикувано на 05.02.25 в 09:20

Страх на Санторини: Чакат по-силен трус, не изключват цунами

"Имах намерение да се евакуирам, но не можах да намеря билети. Днес няма фериботи, защото времето е много лошо – 7-8 бала вълнение. Положението е много сложно. Хората са много стресирани, уплашени . От 03.00 часа съм в колата, няма спане", разказа сънародникът ни Иван Димитров, който все още се намира на Санторини. В предаването "Преди..

публикувано на 05.02.25 в 08:59

Проф. Янко Герджиков: Трусовете са плитки, България е далече от Санторини

България е много далече от Санторини и за нас не е сеизмичен източник. Не е дълбок източник, какъвто е Вранча. Тук става дума за дълбочина на 10 км. и трусовете имат локално влияние. Дълбоките от типа Вранча, Хималаите, около Япония и Чили - те могат да причинят явления в широк диапазон. В Санторини са плитки събития.  Това коментира..

публикувано на 04.02.25 в 14:07