Трансформация на пространството следва да има задължително. Това обаче как да се трансформира това пространство, е въпрос на дебат сред пловдивчани, каза пред БНР Веселина Александрова, общински съветник от ДБ.
Паралелно ще се обследват юридическите и технически възможности това да се случи, обясни тя.
"В Пловдив също е полярна тема от години. Затова и тези действия някои ги наричат закъснели. Всички политици по време на избори не повдигаме тази тема", коментира Александрова в предаването "Преди всички".
Според нея Альоша символизира разединението в Пловдив, който всъщност е мултиетнически град на толерантността. Общинската съветничка смята, че не може това да е символът на Пловдив и да заема най-високото място в града.
Всички промени, които се случват рязко, винаги разединяват хората, подчерта Веселина Александрова. Затова и според нея дебатите трябва да се случат по-бавно.
"Не говорим категорично за демонтаж. Говорим за трансформация на пространството. През годините има най-различни идеи за това какво може да се случи на мястото на Альоша. Има идеи за промяна на статуята, така че тя да изобразява Васил Левски."
"Има данни, има слухове, говори се, че е обявен за паметник от национално значение и че собствеността е държавна, което вече малко изкривява компетентния орган, който трябва да вземе решение", заяви Александрова.
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.
Разказ за три премахнати творби - разрушени, замазани или свалени от изложбените зали. Това представя изложбата " Забранено изкуство ", която е изследователски проект на куратора Ралица Герасимова. Разглеждат се три случая на цензура: унищожената изложба „Терен и конструкции” на Веселин Димов, представена във Варна през 1982 г.,..
В седмицата, в която БНР отбелязва 90-годишнината си, ви срещаме с наши верни слушатели. "С радиото заспивам", по този начин Георги Костодинов - писател от Чипровци, определя връзката си с Българското национално радио. "От малък слушам радио, дори и сега - на 60 години съм", настоява поетът, който споделя, че е от по-старото поколение..
"Архитектурата е моята професия, хоби и съдба" , казва Арсения Христова, която е завършила е архитектура в УАСГ в София точно преди 50 години. Кариерата й започва в България, но след това професията я води в различни точки на света - първо в Алжир, след това в Белгия . Случва се така, че след природни бедствия - земетресение и наводнение,..
Първите три заложнички от втората от началото на войната, обменна сделка между Хамас и Израел вече са на свобода . Те бяха разменени за палестински затворнички. Вертолет докара вече бившите, заложнички до площадката на покрива на болница Шиба - най модерната и оборудвана със съвременна техника в Израел . Още три болници посрещнаха освободени..
Кой, ако не радиото, да ви направи свидетел на променящите съдбата на България събития. За 90 години се е случило много и много ефир е минал, с историята - такава, каквато е създавана от силните на деня. И ако след десетилетия някои биха нарекли ефира "плод на пропаганда", парадоксално – именно същите тези архиви след десетилетия остават като..
В студените дни и нощи хората без дом имат възможност да бъдат настанени в кризисните центрове на Столичната община. При желание могат да останат в тях до 6 месеца. Три са кризисните центрове в София , с общ капацитет 570 места към днешна дата, като има възможност да бъдат открити още. Дежурството на един от мобилните екипи, които..
Има нещо много мистично в това да бъдеш между земята и небето – в полета, който носи усещане за свобода , за необятност и вдъхновение. За връзката между небето и вдъхновението и как авиацията се преплита с изкуството на писането г оворим с Йордан Колев – писател и летец , чийто живот е изпълнен с истории от облаците. " Нашата професия на..
През 2025 година банките на българския пазар очакват проблеми с платежоспособността на клиентите по обслужването на техните кредити и..
Как се извършва контролът на автомобили и хора, преминаващи през България, която от 23 дни вече е пълноправен член на Шенген? Къде са разположени..
Велико Търново е заплашен от водна криза. Причината не е в липсата на вода в питейния язовир "Йовковци", а в амортизираната мрежа и безкрайните аварии..