Той даде пример с неговия, сравнително нов автомобил, хибрид, за който от 386 лева сумата отива на над 1000. Застраховките в някои компании за същия автомобил достигат над 3000 лева.
От първия протест, който се проведе на 31 октомври в Пловдив, се знаеше, че предстои национален протест. Реагирали са от различни парламентарни групи, които са дали заявка за срещи за изясняване на проблема, поясни Цветков, като не скри опасенията си от "яхване на протеста". Той добави, че са задържали цените, за да не употребят бранша им политически предизборно.
"Става дума за действие, което прилича на хоризонтално споразумение, картелно споразумение. Всички външни белези носи. Това действие дословно преписва чл. 15 от Закона за защита на конкуренцията", смята той.
Не е странно само мълчанието на КЗК, а на всички институции, включително на прокуратурата и на КФН, коментира Красимир Цветков в предаването "Преди всички".
"Напълно сме убедени, че ще покажем много различно положение", заяви той относно оповестена от застрахователи информация за дела на пътните произшествия, в които участват таксита. Броят ПТП при таксита и други автомобили е съпоставим, подчерта той и добави, че средната скорост на такси в София е 17-20 км/ч.
"ПТП-то го прави човекът, не го прави колата. Отговорността е на шофьора, не е на ламарината."
Таксиметровите шофьори са много лесен таргет за такъв тип финансово извиване на ръцете, изрази мнение Цветков.
"За нас една кола храни минимум едно семейство, много често и две."
Въвеждането на бонус-малус системата по незнайни причини не се случва, отбеляза още той във връзка с оценката на индивидуалния риск при шофьорите.
Ще продължим да търсим всички възможни варианти да си защитим бизнеса, изтъкна в заключение Красимир Цветков.
"Ще запазим пълна протестна готовност за следващи протести. Ако трябва ще бъдат и по-големи. Може да се окаже, че ще има неприятни изненади по коледните празници – трафик, граници, блокади, магистрали. Няма как да приемем този натиск върху нашия бранш."
Всеки застраховател определя самостоятелно ценовата си политика, обясни Пламен Шинов, заместник-председател на Асоциацията на българските застрахователи.
Колкото повече време автомобилът е на пътя, толкова по-голяма е вероятността да има щета. Такситата изминават стотици километри на ден. Това е различно от нормалния пробег на собственик на автомобил. Има много фирми в подобен режим на работа като такситата – куриерските фирми, товарните автомобили, съответно тарифите за тях са различни, стана ясно от думите му.
Само няколко компании предоставят задължителната полица "Гражданска отговорност" на такситата, тъй като това е много рисков сегмент, коментира Пламен Шинов.
Вчера две от браншовите организации, които днес организират протест, са били на среща с представители на асоциацията с искане за запазване на старите цени на застраховката, въпреки че анализ на застрахователния бранш показва, че при тези автомобили предизвикването на щети е 20 пъти по-високо.
Застрахователният бранш не си е адаптирал цените спрямо инфлацията, твърди още Шинов.
"Таксиметровите автомобили навсякъде в Европа са със завишен риск. Винаги има адаптирани тарифи спрямо тях. Не са като нормалните автомобили. В много държави се прилага бонус-малус."
Картелно споразумение няма, посочи Пламен Шинов в отговор на въпрос нарушава ли застрахователният бранш определени регулации.
Той декларира готовност да се направи обстоен анализ на щетите, причинявани от таксита, ако асоциациите на таксиметровите шофьори им предоставят информация за това.
Повече по темата чуйте в звуковия файл.
Трима служители на затвор бяха нападнати от Хашем Абеди, брат на атентатора-самоубиец в Манчестър Арена преди 8 години, когато загинаха 22 души на концерт на Ариана Гранде. Полицията за борба с тероризма пое разследването. Асоциацията на служителите в затворите съобщи, че 28-годишният Хашем Абеди - братът на Салман Абеди - е хвърлил горещо..
В България строежът и поддръжката на пътища се правят по корупционни схеми, след което резултатът е нулев, а само корупцията цъфти . Това заяви пред БНР Виолета Комитова, депутат от МЕЧ, бивш служебен министър на регионалното развитие и благоустройството. Според нея затова всички коментари, свързани с жертвите на войната по пътищата, се..
При мен – Министерство на транспорта, няма влияние на Пеевски. По-скоро коалицията работи много добре и с ентусиазъм, независимо кой министър от коя партия е. Имам възможност да сравня и предишното и сега правителството. Сега имаме истинска екипна взаимопомощ. Не само с Иван Иванов работя добре и с Генов Манол, МОСВ също и с другите колеги. Т..
Явно мнозинство от гласоподавателите в Обединеното кралство искат правителството да се съсредоточи върху възстановяването на търговските връзки с ЕС пред сключване на нова икономическа сделка със САЩ, показва ново проучване. Проучването на международния мозъчен тръст Best for Britain (Най-доброто за Британия), основаващо се на анализ на..
ЕС няма никакъв интерес от търговска война със САЩ, но има много силни оръжия и по-добре да не се използват! Това каза пред БНР Ивайло Калфин, бивш вицепремиер и бивш министър външните работи и на труда и социалната политика, директор на Европейската фондация за подобряване на условията на живот и труд, като обясни: " Ако Европа има..
Седмица на гняв и недоволство в цялата страна след смъртта на 12-годишната Сияна Попова, която загина в катастрофа край Телиш след като тир се вряза в автомобила, в който детето пътувало с баба си и дядо си. Протестиращите поискаха оставката на ръководството на Пътната агенция. За шест години в АПИ са сменени 7 управителни съвета...
До момента няма задържани след снощното напрежение между привърженици на партия ДПС - ДПС и полицията в бившата резиденция на Ахмед Доган в Бояна. Органите на реда обградиха сградата, след като в СДВР са подадени два сигнала. Единият от тях е от собственикът на имота в Бояна, а другият от симпатизанти на партията на Доган. Към тази сутрин..
Зад тежките пътни инциденти, които правителството ще се опитва да ограничи, стоят човешки съдби . Учителката по информатика в математическата..
"България няма деца за убиване" и "Стига смърт на пътя". Това високо и ясно ще заявят всички, които ще участват в протестите, провокирани от смъртта..
Исканията ни са мирни, справедливи и честни - човешки искания - право на живот и да не се налага да излизаме, за да го искаме. Това заяви пред..