Проблем в държавата е и ритмичното осигуряване на местата. Имаме 20 000 км пътна мрежа, асфалтът при нашите условия издържа 10 години и трябва да го ремонтираме. Това означава 2000 км годишно, или 2,5 млрд. лева годишно да се осигуряват. Има пътища, ремонтирани през 1996 и 1997 г., и също сме ги забравили. Не може така да имаме хубави пътища, каза инж. Румен Йовчев, експерт по пътно строителство и бивш председател на браншова камара "Пътища", в интервю пред БНР.
Той коментира състоянието на пътната мрежа у нас не само като експерт, но и като шофьор, които изминава 50 000 - 60 000 км годишно. Всяка седмица по два пъти минавал по пътя, на който 12-годишната Сияна бе убита от немски ТИР.
"За съжаление, за разлика от някои експерти като г-жа Диана Русинова, аз съм съгласен с констатацията на АПИ, че пътят Телиш - Радомирци, част от Плевен - Луковит, е в добро техническо състояние. Този път е ремонтиран основно преди 20 години, за което е виновна държавата, а не Пътното в Плевен, последно в редицата, в която може да се търси отговорност. Въпреки че преди 20 години е ремонтиран, пътят е добър, защото кръпките са на няколкостотин квадратни метра, което означава, че са отпреди година и половина и има нови от края на 2024. Така че пътят е поддържан", обясни инж. Йовчев.
Той смята, че благодарение на новото ръководство на Областното пътно управление, обходният път на Плевен е към завършване и ще е такъв, какъвто трябва да бъде:
"Някой с лека ръка иска да махне шефа на плевенското пътно. Той беше назначен преди 3 години и се вижда ефекта от неговата работа".
Експертът по пътно строителство обясни за специално устройство на камиони и автобуси – ретартер, и какво се случва когато се ползва.
"Когато използваш в тази ситуация, ретартерът натиска камиона отзад и се завърта. Не е пътят виновен, виновен е шофьорът според мен".
В предаването "Нещо повече" инж. Йовчев коментира, че преди промените "пътищата не бяха такива":
"Имаше норми за основните и за текущите ремонти, и се спазваха. Сега такива няма. През 1992 г. бяха ремонтирани и построени 124 км пътища, 1993 г. – 68 км, а 1994 г. – само 16 км в цялата държава. Затова се получи тази ситуация".
Той е категоричен, че е невъзможно магистрала "Тракия" да стане с три ленти, защото има тунел и виадукти.
"Тракия" с три ленти, това са невъзможни неща! Защото имате тунел, виадукти и не може да стане. Какво значи "където може"? Това означава тапи. Има си начини - махат се тировете в определени дни. Второ, подготовката на шофьори - кое им е прекрасното на шофьорите на Йонко Иванов? Виждал съм как излизат от бензиностанция на магистрала перпендикулярно. Това подготвени шофьори ли са? Подготовката на шофьорите е слаба", сподели мнението си инж. Йовчев.
И препоръча:
"В България трябва да се прегледа цялата маркировка с пътни знаци, защото не може Русе - Велико Търново, 100 км, да се изминават за 2 часа с 50 км средна скорост. София – Варна за 7 часа поради това, че има много ограничения и се говори за скорост. Да помислим как безопасно по-бързо да стигаме от точка А до Б. На всяка бензиностанция по магистралата имаме ограничение 40 – 50 км,защото търговецът няма нито забавителен, нито ускорителен шлюз, защо? Прави се предписание и ако до 3 месеца не го изпълни, му затваряме бензиностанцията".
Той е категоричен, че ни трябват магистрали и на всички отбивка да "има отделна лента да се престрояват, да не се пречи и да не бави".
"Да се подготвят добре шофьорите, не може да се дава книжка на човек, легнал върху волана и го стиснал. Такъв човек не може да бъде шофьор! Докато не се отпусне да почувства автомобила, не може да бъде шофьор. Трябва да се спазва скоростта в населените места, на останалите да има повече препоръчителна скорост, не забранителна, за да пътуваме по бързо от точка А до Б", препоръча експертът по пътно строителство.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.
Участниците в Лондонската среща на върха за Украйна в сряда ще обсъдят предложението на Съединените щати полуостров Крим да бъде признат за руска територия, за да се ускори замразяването на фронтовите линии и евентуалното мирно споразумение между Москва и Киев, съобщи във вторник "Вашингтон пост". Американското издание съобщава, че идеята е..
Владимир Путин е предложил да спре нахлуването си в Украйна по настоящата фронтова линия като част от усилията за постигане на мирно споразумение с президента на САЩ Доналд Тръмп, съобщава "Файннешъл таймс", цитирали лица, запознати с въпроса. Руският президент е казал на Стив Уиткоф, специалния пратеник на Тръмп, по време на среща в Санкт..
МВР ще закупи още необозначени автомобили за контрол на движението по пътищата, каза на брифинг в Кюстендил вътрешният министър Даниел Митов. Прилагането на тази мярка е дало добър ефект при пренатоварения трафик през празничните дни, доказва го и статистиката, обявена от министър Митов: "Близо 500 необозначени автомобили на полицията са..
Срокът за вписване на тютюнопроизводителите в публичния регистър се удължава с един месец - до 30 май. Удължаването се прави за втори път и е по настояване на Националната асоциация на тютюнопроизводителите. Съгласно Закона за тютюна, производителите трябва да се регистрират всяка година до 31 март. И тази година обаче стопаните се възползваха от..
Украинският президентът Володимир Зеленски заяви, че Украйна ще бъде готова да проведе преговори с Русия във всякакъв формат, след като бъде постигнато прекратяване на огъня, но предупреди, че ще бъде невъзможно бързо да се договорят всички условия на мирно споразумение. Говорейки на редовен брифинг за пресата, той все пак подчерта, че Киев никога..
Кметът на столицата Васил Терзиев излезе с п озиция по повод изявлението на формацията "Спаси София", които обявиха по-рано днес, че свалят доверието си и представителите ѝ в Столичния общински съвет напускат коалицията с "Продължаваме промяната" и "Демократична България". Оставка подаде и излъченият от формацията заместник-кмет по транспорта Илиян..
Министърът на околната среда и водите Манол Генов и кметът на София Васил Терзиев са се обединили около идеята да се криминализира произволното изхвърляне на отпадъци извън регламентираните за това места. Двамата са се срещнали по инициатива на Терзиев, за да обсъдят управлението на отпадъците в София, управлението на Природен парк "Витоша" и..
Най-силната реклама на Тракийския университет е качественото обучение и начинът на живот, цената на живот и студентите да развиват своите..
На всяко подаване на храна на човек пожелава здраве и "утре те очаквам в 16 часа". Така прави вече 9 години Мартин Мартинов , собственик на..
България излиза от една зона на комфорт , изказа мнение пред БНР Богдан Паташев, бивш посланик на България във Ватикана в периода 2019 - 2023 г...