Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Българите избират родните курорти за весело посрещане на Новата година

БНР Новини
Снимка: borovets-bg.com

За разлика от Рождество Христово, което е повече семеен празник и хората се събират с роднините си, Нова година е празник, на който сме заедно с приятели, колеги и близки хора. Професионалистите от туристическия бранш наричат Нова година корпоративен празник, защото става повод за сплотяване на колектива на хората, които работят заедно. Някои от тях се събират и резервират къщи за гости или хотели и прекарват няколко дни заедно.

Повечето и тази година предпочитат да посрещнат Новата година в България, както е във всички други страни – основните пътувания са в рамките на собствената държавата. Около 300 хил. българи са избрали да прекарат новогодишната си ваканция в български курорт. Значително по-малко – около 110 хил., са тези, които предпочитат чужди дестинации. Те се отправят най-вече към съседните ни Сърбия, Гърция, Турция, Македония и Румъния. Другите най-посещавани от българите държави в края на годината са Германия, Испания, Италия, тъй като в тях отиват близки и роднини на заселили се там българи. Наши сънародници пътуват и извън Европа, към дестинации, където смятат, че ще им е приятно през зимата. Най-честите пътувания са към азиатските страни, в Дубай и Индонезия и в Карибския басейн. Общо около 6 хил. българи избират екзотичните места, което е малка част от пътуващите за празника наши сънародници, сочат данните на Института за анализ и оценки в туризма.

Снимка: БГНЕСТуристическият бранш в България изпраща една необичайна за него година – казва Румен Драганов, директор на института и уточнява. В следствие на геополитиката имаше с 15 млн. по-малко туристи към съседна Турция, 4 млн. към Египет и Тунис. . А с над 10 млн. намаля потокът от туристи към Франция и Белгия. Една голяма част от пътуванията не можаха да се реализират, както е било през предходни години. Туроператорите и туристите потърсиха мирни, спокойни и нови дестинации, каквато е страната ни. България беше напълно готова да посрещне увеличението на туристическия поток, защото милиардите левове инвестиции, вложени в инфраструктура, нови хотели, ресторанти, места за забавления, пътища, пречиствателни станции и всичко останало помогна за посрещането на този увеличен брой пътувания към страната ни.

Оценката за българските туроператори, хотелиери и ресторантьори е, че през 2016 г. те се справиха успешно с това предизвикателство – да посрещнат и обслужат повече на брой гости, много от които никога до сега на бяха отсядали в България – отбелязва Румен Драганов и продължава:

Ние нямаме нито едно оплакване на големи туроператори, на туристи или клиенти в средствата за масова информация, където и да било по света от основните пазари, на които се представяме – Германия, Русия, Скандинавия. Забелязвам, че и у нас масмедиите вече не говорят за проблеми, каквито бяха алкохолният туризъм в Слънчев бряг, за червения планктон или поява на хищни риби в Черно море, за които се споменаваше преди време. Нещо повече, заговори се за успехите, които жънат по света възпитаниците на училищата и университетите с профил в областта на туризма. Те са приети много добре навсякъде, работят в големи курорти по света, на круизни кораби и вече буквално навсякъде срещам чужденци, които познават и говорят с възхищение за работата на българите. Това е показателно за способностите и усета, които ние притежаваме в областта на услугите в туризма. Това, което е много приятна изненада за чуждите туристи, дошли у нас, е, че тук, дори в малки населени места, в погранични райони, се организират прекрасни фестивали с разнообразна тематика. Сред природата са изградени много добри съоръжения за екстремен и младежки туризъм и всичко това е в съчетание с вкусната българска храна, приготвена на истински огън. Всичко това много се харесва и привлича туристите към България през цялата година.

Снимка: архив


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

От лозето до бутилката – легендарният Мавруд като част от визитката на България

Маврудът е поезия в бутилка - така го определят ценителите на емблематичния нашенски сорт вино. Характерен за него е наситеният рубинен цвят, както и високите нива на танини и киселини. Аромати на горски плодове, шипков мармалад, землисти нотки, билки..

публикувано на 31.05.24 в 10:05

Мексикански туристи пристигат у нас за културни обиколки

Чартърни полети от Мексико до София ще се изпълняват на всеки две седмици до края на месец ноември 2024 г., съобщава bgtourism.bg. Преди дни самолет на български авиопревозвач с 320 мексикански туристи е кацнал на летище София. Оказва се, че това е..

публикувано на 26.05.24 в 10:35

Туристи от четири континента на Празника на розата в община Карлово

С демонстрация на ритуала розоварене в розовите градини на “Еко розова долина” в град Клисура започна Празникът на розата в община Карлово. В нея се включиха царицата на розата Анна-Мария Враджева и 12-те участнички в конкурса. По-късно стотици..

публикувано на 25.05.24 в 14:31