"При хубаво време, строителите имат възможност да наваксат това изоставане. Целта ни е основните ремонти да бъдат приключени дори малко преди 15 септември. Ремонтът на "Граф Игнатиев" със сигурност ще продължи до към края на октомври, тъй като там дейностите са по-обхватни", каза заместник-кметът по транспорта Евгени Крусев .
И след ремонта по столичния бул. "Васил Левски" няма да има велоалеи, обяви още Крусев:
"Наблюденията показаха, че повечето велосипедисти използват парка, съответно има и велоалея по бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", която е успоредна на бул. "Васил Левски", така че за момента велоалея не се предвижда".
Новата организация на движението предвижда бус ленти и в двете посоки по булеварда. Но с разрешение за престрояване на коли в тях в последните метри преди кръстовището. Зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев обясни, че такава организация се предвижда и на други места в София.
„На кръстовищата, където се правят десни завои, ще може да се завива от самата бус лента – това е новостта, която въвеждаме тук. Този модел ще следваме при всички бус ленти в София. По бул. „Васил Левски“ е първата такава бус лента. Предстои да се преработят бус лентите по „Цариградско шосе“, по „Сливница“ и по „Данаил Николаев“, като там ще въведем същия принцип. На самите кръстовища бус лентата да стига до самото кръстовище, до стоп линията, а съответно всички, завиващи на дясно, да могат да завиват от дясната лента, а който продължи направо от бус лентата се счита за нарушител. Предвиждаме нова бус лента да се изгради по бул. „Евлоги и Христо Георгиеви, между „Черни връх“ и бул. „Драган Цанков“ тя ще бъде само в посока към стадион „Васил Левски“.
Крусев подчерта, че с приоритизиране на градския транспорт се цели повече хора да се придвижват с него. Искаме той да се движи в обособени, бързи трасета и да бъде алтернатива на автомобилите, каза той.
Целия репортаж чуйте в звуковия файл.