Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Французин популяризира България с винени турове

Снимка: БГНЕС

Виненият туризъм е шанс България да привлече по-платежоспособни туристи, както и възможност да покаже, че не желае да бъде възприемана като евтина алкохолна дестинация.

В това ни убеждава Гий Лабери – французин, който си е поставил за цел да популяризира България като винена дестинация в собствената си страна. Самият той е от Бордо, „меката“ на виното. В България се установява заради любовта си към една българка. В страната ни той управлява туристическа фирма, има и винарна, а голяма част от посетителите му са негови сънародници.

През 2007 г., когато България стана член на Европейския съюз, пристигнах тук, за да проверя условията за винарните и отглеждането на лозя – разказва Гий. – Тогава пътувах и до Румъния, но открих че България е малка и красива страна. Освен това тук намерих своята любов. Сега живея в Пловдив. Не говоря български, защото има кой да ми превежда – моята съпруга. Организираме винени турове в България за около 3000 френски туристи годишно, както и за други любители на виното по света.


По думите на Гий Лабери, развиването на бизнес в България не е нито лесно, нито – много трудно:

Лесно е, защото  България е нов пазар за туристите и ги привлича с непознатото. Трудно е, заради разликата в стандартите – има много добри хотели, но има и такива, които са под очакванията. Много често хората в бранша не знаят какво търсят или искат туристите. Например, предлагат някакво вино, което смятат, че е добро. Да, това вино в България е добро, но то не е по вкуса на чуждия турист. Други сериозни проблеми за бизнеса няма. Ние сме членове на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти. Тя ни помага и консултира. За мен България е добра дестинация, но трябва да се рекламира по-добре. На много места по света хората не знаят къде се намира България. Не знаят, че тя има добър морски и културен туризъм, че има още много неща, които може да предложи.



Винени дегустации за малки групи, живописни пейзажи, интересни срещи, история, анекдоти, архитектура и добра храна – това е формулата, с която Гий Лабери привлича французите в България. Но познават ли те страната?

Французите не познават добре България. От 2015 г. насам има чартъри от Франция до Варна. Когато имаше проблеми в Тунис, Египет и Мароко, хората искаха да отидат на море и потърсиха други дестинации. Гърция и Испания им бяха познати, но много французи решиха да открият малка и непозната страна, каквато е България. Но ние имаме проблем във Франция с представата, създадена за страната ви. Защото в медиите има немалко публикации за различни проблеми, какъвто е този с ромите. Имиджът на България страда от това. Когато хората дойдоха обаче, останаха доволни. Бяха изненадани, че това не е краят на света, че България е европейска държава. Е, българите не се усмихват много, но има хотели, магистрали интересни места за посещение. А най-много им харесва природата. Голям проблем за французите е, че не обичат краставици. Този зеленчук се намира в шопската салата, в таратора. Затова, когато дойдат тук казват, че това е страната на краставиците. И все пак харесват киселото мляко и това, че има различни храни, които откриват в ресторантите.  

Според Гий Лабери, който от 10 години живее в Пловдив и управлява семейна туристическа фирма, България може успешно да предлага специализирани туристически пътувания, каквито са винените турове и продуктите на културния туризъм. По думите му, хората, които търсят специализирани турове, са хора с доста по-високи изисквания. Те биха искали да имат различни преживявания от това, което търси масовия турист. Те искат да опознаят културата, търсят места с богата история и залагат на лукса и на перфектното обслужване в хотелите и ресторантите.

Снимки: личен архив, БНР-архив



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Испанските туристи откриват в България европейска екзотика

Последните години със сигурност има засилен интерес на испански туристи към България като дестинация. Ръстът им за 2 години е с над 10%, каза за БНР Йонка Бакърджиева, член на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти. Търсят..

публикувано на 19.02.24 в 14:40
Българският щанд в Букурещ

Българският туризъм се представя на изложения в Букурещ и Кишинев

С най-големия национален щанд от 300 квадратни метра България се представя на най-авторитетното туристическо изложение в Румъния. Събитието се провежда за 49-и път в най-големия изложбен център на Букурещ „Ромекспо“.  От страната ни на форума..

публикувано на 17.02.24 в 11:42
Скалната скулптура Главата в тракийското светилище Градище

Човешки лица, скални костенурки, жертвеници и провиралки – "Градището" пази хилядолетни тайни

Местността "Градището" в Западните Родопи е осеяна със скални силуети на хора и животни, които са били дооформени от човешка ръка преди близо 7 хиляди години. В наши дни тези загадъчни скулптури са достъпни благодарение на туристически маршрут, а мястото..

публикувано на 13.02.24 в 09:55