Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Лъч надежда за железопътния ни транспорт

Снимка: BDG

За първи път от години насам в България се правят по-сериозни стъпки към подновяване на т.нар. тягов подвижен състав на Българските държавни железници (БДЖ). По силата на подписан на 21 май 2020 г. договор между мениджърските екипи на БДЖ и консорциума „Сименс Трон”, до една година у нас ще пристигнат 10 нови локомотива на ток.

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, който присъства на подписването на договора, изрази увереност, че БДЖ - „Пътнически превози“ има възможността да се превърне в „добре функционираща компания от европейски тип с обновен подвижен състав, ориентирана към предоставяне на качествена услуга за пътниците“. Министърът припомни, че железниците са структуроопределяща част от транспортния сектор и заяви, че модернизирането на ЖП-услугите ще продължи, въпреки предизвикателствата.

С подписването на този договор БДЖ ще си осигури доставка на нови локомотиви за първи път след 1986-1987 г. – изтъкна Росен Желязков. - Това е и първата сериозна инвестиция в подновяване на тяговия подвижен състав на дружеството от 15 години, когато в периода 2005-2008 г. бяха доставени мотрисите „Сименс”.

Договорът за новите локомотиви е на стойност малко над 55 млн. лв. без ДДС, като предложената цена за изпълнение на поръчката е по-ниска от обявената прогнозна стойност в процедурата от 57.5 млн. лв. без ДДС. Цената включва стойността на локомотивите, техническата  поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години, а също – транспортирането им, застраховката и въвеждането в експлоатация. Гаранционният срок за поддръжката на локомотивите е 36 месеца. В цената влиза и провеждането на обучение на персонала на БДЖ по осигуряване на дългосрочната поддръжка на машините.

Доставката на първия локомотив ще бъде осъществена до края на месец февруари 2021 г., като всичките десет локомотива ще бъдат в депата на националния железопътен превозвач до края на месец май 2021 г.

Локомотивите от модела „Smartron“ са сред най-модерните разработки в сферата на железопътния транспорт. Отличават се с елегантен дизайн и с технически характеристики, отговарящи на нуждите и на товарните превози. Една машина тежи 83 тона и се предлага за експлоатация в жп мрежа с променливо-токово захранване, при максимална скорост от 160 км/ч и мощност от 5.6 MW. Моделът е представен за първи път на международното изложение Innotrans Berlin 2018. 

Снимка: БДЖ



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Часът на Радио България по програма "Христо Ботев" - Брой 8

В осмия брой на предаването с водещ Красимир Мартинов разказваме за б ългарските стъпки в далечна Бразилия, описани в книгата на Даниел Методиев. От Венета Николова научаваме какво  предлага българската закусвалня на Шошана в Сао Пауло, а с..

публикувано на 11.07.24 в 12:00

Сървайвър по български или как оцеляват хората от с. Радево

Село Радево се намира в Североизточна България, в община Аксаково, недалеч от морската ни столица Варна. Разстоянието е около 30-40 мин. път с кола. В Радево постоянно има не повече от 60 жители, като повечето са на възраст над 60-70 години, а за..

публикувано на 11.07.24 в 10:25
Димитър Главчев

България иска от Скопие връщане към договора за добросъседство от 2017 г.

"Обсъдихме, как НАТО да стане по по-силен, залагайки на колективното, като същевременно бъде усилена отбраната на всяка страна член", заяви служебният премиер Димитър Главчев. Той добави, че в дискусиите във Вашингтон на срещата на върха по повод 75-тата..

публикувано на 11.07.24 в 08:54