Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Иновациите на пазара...

Протеинови бонбони изненадват небцето с три традиционни български вкуса

Снимка: Facebook / CardinalBites

Два символа, с които хора от цял свят свързват България, са розовото масло и киселото мляко. Техният аромат и вкус удивляват всеки турист, решил да посети страната ни. Легенди се носят за лековитите им качества, а нобеловият лауреат за медицина Иля Мечников твърди, че киселото мляко вероятно е една от причините за многото дълголетници у нас. В наши дни интересът към „еликсира на дълголетието“ не стихва и не липсват опити, полезната бактерия отговорна за подквасването му - Lactobacillus bulgaricus, да бъде добавяна и към други хранителни продукти. Вероятно ще се изненадате, но тя вече се използва и за направата на бонбони.

Водени от желанието си да експериментират с вкусовете, четирима млади хора създават първите български протеинови бонбони с пробиотик, розово масло и пчелен прашец.

„Искахме бонбонът да бъде високопротеинов, максимално ниско калоричен и така ни хрумна да го обогатим с пробиотик. Търсихме пробиотичен щам, който намерихме от един от най-големите производители на мляко в България. Освен него решихме да включим още роза и мед. Като цяло всичко започна случайно, но се получава много красиво и това ни убеждава все повече в потенциала на идеята.“

Идеята не остава незабелязана и експериментаторите получават необходимото за реализацията ѝ финансиране, изпълнявайки важно условие – продуктът им да допринася за промяна, улеснение и подобрение на ежедневието и живота на хората. Следващата крачка на младежите, наред с усъвършенстването на рецептите и съчетанията от вкусове, е да наложат своя продукт и зад граница.

„Вече преговаряме с представител в Германия, където се надяваме да успеем да влезем догодина – разказва главният двигател на проекта Жасмина Гевезиева. - Със сигурност ще започнем с основни пазари в Европа, където имаме изградени партньорства от предишни проекти или просто приятели, които познават добре средата. По отношение на продуктите – освен различни вкусове бонбони, мислим и за други варианти, например бисквити. Но в момента основно сме се съсредоточили върху различните вкусове и възможността да разширим категорията протеинови бонбони, вкарвайки възможно най-много и нестандартни вкусове.“

За да бъде успешен един роден продукт в чужбина, той трябва да удовлетвори изцяло търсенето и нуждите на клиентите, както и да реши конкретен потребителски проблем. Жасмина е убедена, че българските протеинови бонбони ще имат успех и извън България, тъй като правят именно това:

„Проблемът, който искаме да решим е как да хапваш сладко, което да е максимално полезно за душата и тялото. Ние познаваме потребителите и начина, по който мислят. Смятаме, че от тях има достатъчно голяма група както в България, така и извън нея. Типично българските продукти са конкурентно предимство. Розата и пробиотикът досега нямат съчетание в протеинов бонбон. Надявам се хората да харесат вкуса и да научат повече за България, чрез нашите бонбони.

Любопитно е, че един брой от това сладко изкушение е едва няколко грама, но е изключително засищащо. “Има две причини за ефекта. Първата е протеинът, който доказано е най-засищащият макро-нутриент. Втората са добавените фибри, които не се усвояват и имат доказано засищащ ефект“, обяснява Жасмина Гевезиева и оценява възможностите за предприемачество в България така:

„Като среда за създаване на бизнес е оптимално добра. Това важи и за софтуерни проекти. По отношение на финансирането, тепърва ще се отварят възможности. Това ще съвпадне и с нашия процес на развитие. Затова за нас самите няма особени пречки и притеснения за момента. Работим целенасочено, дори в събота и неделя и това е една от причините за три месеца да създадем продукт в ниша, която е трудна сама по себе си, защото е в хранително-вкусовата индустрия и изисква спазването на множество регулации. Всички в екипа се опитваме да бъдем толерантни към различията помежду си -  това е една от формулите за успех на работата.“

Снимки: Facebook / CardinalBites



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

До 5 октомври ЦИК трябва да определи местата за избирателни секции в чужбина

При старта днес на предизборната кампания за предстоящите извънредни парламентарни избори на 27 октомври, служебният премиер Димитър Главчев отчете, че продължават усилията на изпълнителната власт да се елиминира изкривяването на вота на хората...

публикувано на 27.09.24 в 15:53

Над 900 000 българи са пътували в чужбина през отпускарския месец август

Пътуванията на български граждани в чужбинапрез август 2024 г. са 903 400, или с 8.3% повече от август 2023 г, съобщи Националният статистически институт в Световния ден на туризма - 27 септември. Пътуванията с цел почивка и екскурзия..

публикувано на 27.09.24 в 13:58

За първи път след 1985 г. се променя посоката на демографските данни

За първи път от 38 години населението на България почти е спряло да намалява. За 2023 г. намалението е с едва 0,3%, или само 2229 души. Това показват данни на правителството от отчета за изпълнение на стратегията за демографско развитие през..

публикувано на 27.09.24 в 11:15