Чисто нов катамаран беше транспортиран по суша от завода в Царево до пристанище Бургас, за да бъде представен за първи път на празника на пристанището на 18 май. В близките месеци той ще забавлява туристите , като ги развежда из Бургаския залив по различни програми. Черноморският ни курортен град се надява с новата си придобивка да разнообрази палитрата от туристически атракции, подобно на други популярни курортни градове по света.
„Еко-катамаранът е построен по европейски проект „Плаване през Черно море“ по оперативната програма „Черноморски басейн 2014-2020 г.“ Бенефициент не е пристанище Бургас, а сдружение с нестопанска цел „Гларус“. Това е първият подобен плавателен съд в България. Той е хибриден, което означава, че може да се движи и на дизелов двигател, и с електричество чрез соларните панели и батериите, които са монтирани на самия катамаран, затова е екологичен. Капацитетът му е за 28 пътници“- научаваме от Катя Николова, говорител на Пристанище Бургас.
Стойността на проекта е 1 237 786,24 евро, като негови чуждестранни партньори са пристанищната администрация в гръцкия град Александруполис и Международният център за социални изследвания и анализи на политики в Грузия.
Предстои разработването на 6 нови морски туристически маршрута с акцент върху културното наследство на Черноморския регион. На първо време еко –катамаранът ще вози туристите само в Бургаския залив. Това лято гостите на морския ни град ще могат с него да се разхождат до живописните ни крайбрежни градове с богата история и запазена архитектура Несебър и Созопол. Един от маршрутите ще стига и до остров Света Анастасия, на който някога един до друг са съжителствали затвор и женски манастир, а днес е една от най-посещаваните туристически атракции в района.
Когато не пътува по туристически маршрути, еко-катамаранът ще изследва дълбините на Черноморския басейн за качеството на водата, съобщават от пристанище Бургас.
Снимки: БНР Бургас
Колите на Google Street View отново ще прекосят България тази година. През следващите месеци те ще посетят над 25 града, сред които Смолян, Златоград, Исперих, Кърджали и Перник. Целта, освен да се актуализират изображенията на градовете и пътищата,..
Свръх туризмът, причинен от невиждания бум на пътуванията след края на епидемията е причина хората да търсят алтернатива на общоприетите представи за почивка. Особено сред по-младите поколения има пресищане от стандартните екскурзии до известни..
"А place of many stories" или "Място с много истории“ – така се нарича най-новият клип, който рекламира възможностите за летен отдих и развлечения на южното ни Черноморие. Видеото е насочено предимно към пазарите във Великобритания и Средна Европа и..