В Националния военноисторически музей (НВИМ) в София е подредена изложба "Памет за бъдещето". С нея музеят подновява традицията в началото на всяка година да представя част от най-любопитните експонати, дарени през предходните години, една добра инициатива, която беше преустановена по време на пандемията.
В новата изложба, знакови за българската история личности са представени тъкмо чрез техни вещи и артефакти, получени от структури на Министерството на отбраната. Представени са емблематични експонати, като ръкописни записки на ген.-майор Георги Абаджиев, германска офицерска раница от Първата световна война, принадлежала на ген.-майор Марко Никифоров, саби на известната офицерска фамилия Кутинчеви, походна манерка от Балканската война и щик за пушка “Манлихер” на родоначалника на българската батална живопис Ярослав Вешин.
Сред по-съвременните артефакти е и летателен гащеризон и пилотски знаци на ген. Михо Михов. В последното издание на изложбата преди пандемията, в началото на 2020 г., пред публиката са представени близо 900 артефакта, принадлежали на известни български личности.
Снимки: НВИМ
За втори път в България се провежда Фестивал за африканско и карибско кино. Домакин на двудневното събитие (31 май и 1 юни) е Софийският университет "Св. Климент Охридски". Организатори са катедра "Африканистика и индо-тихоокеански изследвания"..
Преводачите Ян Махей (Чехия), Елвира Борман (Германия), Хана Сандборг (Швеция) ,Хана Карпинска (Полша) и Ливия-Мария Нистор (Румъния) ще са резиденти до октомври в Къщата за литература и превод. Къщата е съвместен проект на фондация "Следваща..
В навечерието на 1 юни деца от Балетна школа "Маша Илиева" ще представят "Ариел" – спектакъл, вдъхновен от любимия анимационен филм "Малката русалка". Представлението е на 29 май от 19:00 ч. в големия салон на Софийската опера и балет...
Данни от преброяването на населението у нас, проведено през 2021 година, сочат, че в страната живеят 654 547 лица, които имат призната трайно намалена..
"По един уникален начин е намерено, как всеки сектор в културата да се финансира погрешно. Хората на изкуството в момента работят точно като фабрики и вместо..