В Националния военноисторически музей (НВИМ) в София е подредена изложба "Памет за бъдещето". С нея музеят подновява традицията в началото на всяка година да представя част от най-любопитните експонати, дарени през предходните години, една добра инициатива, която беше преустановена по време на пандемията.
В новата изложба, знакови за българската история личности са представени тъкмо чрез техни вещи и артефакти, получени от структури на Министерството на отбраната. Представени са емблематични експонати, като ръкописни записки на ген.-майор Георги Абаджиев, германска офицерска раница от Първата световна война, принадлежала на ген.-майор Марко Никифоров, саби на известната офицерска фамилия Кутинчеви, походна манерка от Балканската война и щик за пушка “Манлихер” на родоначалника на българската батална живопис Ярослав Вешин.
Сред по-съвременните артефакти е и летателен гащеризон и пилотски знаци на ген. Михо Михов. В последното издание на изложбата преди пандемията, в началото на 2020 г., пред публиката са представени близо 900 артефакта, принадлежали на известни български личности.
Снимки: НВИМ
Черноморският град Варна ще се потопи в духа на френския Празник на музиката на 21 юни. Събитието, организирано от Алианс Франсез Варна, с финансовата подкрепа на Община Варна, Държавна опера Варна и Pontica Solutions, предвижда три специални сцени..
Институтът "Сервантес" е домакин на поредица от специално създадени филмови плакати, обединени от името "Кино "Испания": Плакати за филми с награди". Изложбата, чийто автор е Ерина Боянова, се открива на 19 юни в галерията на Института в София,..
Днес се открива експозиция с платна на българския художник иконописец Диан Костов. Платната ще бъдат изложени на фасадата и в самата Национална базилика "Светото сърце" в Кукелберг, Брюксел (Basiliekvoorplein 1, 1083 Brussels), в продължение на..
Данни от преброяването на населението у нас, проведено през 2021 година, сочат, че в страната живеят 654 547 лица, които имат призната трайно намалена..
"По един уникален начин е намерено, как всеки сектор в културата да се финансира погрешно. Хората на изкуството в момента работят точно като фабрики и вместо..