Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Басейн, джакузи и батут за детето – българинът вече иска лукс и екстри за лятната почивка

Снимка: bgvakancia.com

И тази година сезонът на Черноморието ни ще започне в началото на юли месец, а пикът ще е през август. Затова пък юни се очертава като слаб месец за почивки у нас. Може би защото все повече сънародници предпочитат в началото на лятото да отскочат до близките средиземноморски плажове на Гърция, а после, в средата на август и дори през септември, да си подарят "патриотична" ваканция на нашето Черноморие. "Статистиката ни показва, че Черноморието ни е пълно за активния сезон", казва Милена Вушева, мениджър клиенти на -най-голямата платформа за почивки на море, планина и село у нас.

"Сандански (в подножието на Пирин, Югозападна България), Цигов Чарк, районите около Велинград ( в Родопите) и Пазарджик и най-вече Южното Черноморие -  това са в момента най-търсените дестинации. Голям интерес има към Созопол чак до Резово, в т.ч. и към Лозенец. Хората вече искат не толкова да са на първа линия на плажа, колкото да могат да си позволят спокойна почивка. Те искат да прекарат малко повече време в двор с озеленяване, с лозници, със занимания за децата, с люлка, да имат барбекю. И тези къщи наистина са резервирани още от февруари месец. Накрая остават апартаментите и студиата под наем. Но и те вече са запълнени. Всеки получава това което търси!", казва Милена Вушева.


Над 80% от собствениците на къщи за гости и хотели са увеличили между 10 и 20% цените си през този сезон. Но това не влияе по никакъв начин на българския летовник. Напротив! Все по често не цената е определяща, а условията за отдих и най-вече наличието на екстри или лукс:

"Всеки търси да има джакузи, басейн, в т.ч. и сауна, нищо че е лято!  Искат условията да са по-завишени – казва Милена Вушева. – Примерно искат съдомиялна в кухнята и ледогенератори. Търсят си лукс хората! Няма значение каква е цената, те просто искат по-луксозно да е. И се получава така, че по-луксозните обекти първи се пълнят и след тях остават обикновените къщи за гости, които са без басейн или други екстри. Даже прави впечатление, че напоследък се строят изцяло нови къщи за гости, вместо да се реставрира нещо старо. Просто заради дизайна и стремежа да е ново, да е модерно. Но хората търсят и места като Обзор. Примерно няколко кооперации с басейни между тях, разположени  на самата плажна ивица отдават студиа или апартаменти под наем за семейства с деца, но не е на принципа на ол-инклузив. Клиентите ползват басейните, детските кътове и всички удобства за приятна почивка"- обяснява Милена.

И един любопитен щрих към нагласите на българина. Тази година планината като че ли остава на заден план за сметка на морето. И ако в разгара на Лято-2023 планинските ни курорти и селища бяха пълни, сега сезонът там се очертава като вял, научаваме от Милена Вушева. Това важи най-вече за Северна България, където хотелиери се оплакват от слаби резервации. Но пък има и друга страна на медала:

"Продължават да се търсят къщите, които са на около 100 - 150 км от големите градове, като София. Къщите там са резервирани чак до Нова Година. Докато на Север от Балкана нямат много резервации за юли и август. Но да не забравяме, че пътната инфраструктура там е малко по-лоша. Защото е много по-лесно да хванеш главния път Е-79 до Сандански, а оттам да се прехвърлиш ако искаш и към Гърция или другаде! Ако условията в Северна България се подобрят и ако магистрала "Хемус" най-сетне бъде завършена, съм сигурна, че много повече хора ще предпочетат Северното Черноморие пред Южното, както и местата за настаняване на Север"- казва в заключение Милена Вушева.

Вижте още:

Снимки: Предоставени от bgvakancia.com, Pixabay, Радио Видин

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Броят на туристите през лятото може да подобри постиженията от предковидните времена

Десет процента повече летовници ще посетят страната ни през тази година спрямо 2023 г., потвърди прогнозата на ресорния служебен министър маркетинг и бизнес консултантът в туризма Константин Занков. Очаква се резултатите да достигнат и дори надминат тези..

публикувано на 25.05.24 в 13:38

Какъв е вкусът на България - кулинарията като част от туристическата ни визитка

Нашенската баница и шопската салата неведнъж са попадали в челните позиции на световни гастрономически класации. Но българската национална кухня далеч не се изчерпва с тези две ястия, нито с вездесъщите по заведенията кюфтета, кебапчета,..

публикувано на 13.05.24 в 11:10

Момчиловци – селото с 30-те параклиса, привлича поклонници от страната и чужбина

Трийсетте параклиса на Момчиловци са сред най-посещаваните туристически забележителности в родопското село по великденските празници. “ Маршрути за поклоннически туризъм водят към параклисите, които закрилят селото ”, казва кметът Сийка Суркова. По..

публикувано на 04.05.24 в 11:47