Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Екатерина Йорданова: Най-вероятната версия за самолетната катастрофа над Южна Франция е техническа повреда

Европейската комисия обяви тридневен траур в памет на 150-те жертви на катастрофата. Тази сутрин на мястото на трагедията беше възобновена работата на издирващите екипи. Заради трудния достъп и тежките атмосферни условия може да минат няколко дни, преди телата на загиналите да бъдат евакуирани. Днес в района на катастрофата се очаква да пристигнат президентът на Франция Франсоа Оланд, германският канцлер Ангела Меркел и премиерът на Испания Мариано Рахой. Трябва да започне и разшифроването на данните от намерената първа черна кутия на самолета.

Според Екатерина Йорданова, председател на Съюза на транспортните синдикати в България и вицепрезидент на Европейската транспортна федерация, техническа повреда е най-вероятната версия за катастрофата на германския самолет Ербъс 320 със 150 души на борда в Южна Франция. 

След като коментирах с мои колеги, всичко, което излезе като информация за вероятни причини, е възможно. Най-сериозните предположения са технически причини. Много малка е вероятността, но не може да се отхвърли и отвличане. Ние сме летели с много по-стари самолети. В авиацията безопасността наистина е изведена като приоритет. Важно е доброто обслужване на самолета, а не на колко години е. "Луфтханза" е водеща компания в областта на обслужването и нашият клон в България не отстъпва по нищо на другите клонове. Ако се окаже,че такъв преглед е правен тук, той е правен изключително професионално.

На въпрос дали е различна сигурността в нискотарифните филиали или компании, Йорданова обясни:

Можем да говорим сериозно за ефектите, които се получават при нискотарифните компании. Те са в голяма конкуренция. Натискът на цените води до свиване на разходите. Това води до доста изобретателни бизнес модели. Ние се опитваме да отчитаме тяхното въздействие. Удължава се работното време до максималното допустимо, увеличава се броят на отсечките. Това е в рамките на регулацията, но се прави в рамките на максимално допустимото. Намалява се времето между самите полети и, по наше мнение, се увеличава стресът върху хората, които упражняват тази професия, увеличава се умората и преумората. 

Елена Пенчева, психолог с над 25-годишен опит в областта на авиационната психология, член е на Дружеството на психолозите в България, член на Европейската асоциация по авиационна психология, заяви в предаването "Преди всички", че когато има такива катастрофи, които се съобщават по медиите, трябва да се подхожда внимателно, защото хората са много чувствителни.

В съвременните изисквания за авиационните и летищни оператори има специално изискване да има изработена система, с която да се окаже психологическа подкрепа на близките на загиналите, на пострадалите, на колегите на екипажите. Тази система е задължителна за европейските авиопревозвачи. Хора, които са по-лабилни и по-чувствителни, със сигурност са засегнати. Когато се показват по-драстични картини от такива събития, тези хора много по-тежко приемат, ако им се наложи да летят или изобщо отказват такъв превоз. На екипажите също се оказва подкрепа.

Чуйте разговорите от звуковите файлове.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия