Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Красимир Грозев: Проблемите в изтребителната авиация са огромни

Пилоти от авиобаза "Граф Игнатиево" са отказали да летят тази сутрин

Заместник-министърът на отбраната потвърди, че тренировъчните полети са били спрени

| обновено на 24.10.17 в 12:42
Снимка: БГНЕС
Пилоти от авиобаза "Граф Игнатиево" отказаха да летят тази сутрин. Те са обявили, че се чувстват несигурни да летят на самолетите МиГ-29.

Заместник-министърът на отбраната Атанас Запрянов потвърди, че тренировъчните полети на изтребителите в авиобазата са били спрени:

Проявената неувереност на част от пилотите в "Граф Игнатиево" за извършване на полети, свързана преди всичко, според тяхната оценка, с недостатъчна тренираност поради недостатъчно летели часове. Искам да ви информирам, че ръководството на Министерството на отбраната прави всичко възможно да поддържа самолетите МиГ-29 в летателна годност.

Заместник-министърът обясни, че са осигурени 10 двигателя за изтребителите по договора с РСК "МиГ", от които четири нови и шест ремонтирани, а единственият проблем да не се използват, са документите им:

След като се уточни съответствието на копията с оригиналните документи, ще бъде разрешено използването и на тези двигатели, с което ще се даде възможност с по-голям брой авиационна техника да се извършват и тренировките на пилотите. Също така искам да Ви информирам, че авиационно гориво към настоящия момент за извършване на полети има достатъчно.

Предстои среща на летците с представители на министерството, каза още Атанас Запрянов.

Това е един доста интелигентен начин, по който военните пилоти да се опитат да кажат, че нещо не е наред във военната авиация. Това заяви в интервю за предаването "12+3" на програма "Хоризонт" Красимир Грозев от списание “Аеро“:

Все пак военните нямат право на стачни действия на каквито имат право колегите им от МВР. Проблемите в изтребителната авиация са огромни, гигантски, така че това е просто едно напомняне, че нещата никак не са добре и въпросът дори не опира само до тези десет двигателя, за които се говори. Дори тези двигатели да бъдат качени на самолетите, положението въобще няма да е по-добро, защото самолетът не е само двигател. Има страшно много други проблеми, напр. няма смазочни материали в изтребителната авиация.

Изявлението на Атанас Запрянов и интервюто с Красимир Грозев можете да чуете от звуковия файл.






Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!