Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Автомобилът на „бонус-малус“ даде заден ход в България

Следва продължение…

БНР Новини
Снимка: БГНЕС

Своеобразен скандал отбеляза общественото обсъждане на въвеждането на системата „бонус-малус“, организирано от Комисията по финансов надзор в понеделник. Според представители на Института по пътна безопасност и Българското обединение на шофьорите, които дори са на различно мнение по отношение на системата „бонус-малус“ като философия, дискусията не се е състояла, поради отсъствието и поведението на съответните представители на ключови министерства и институции, ангажирани в процеса.

Богдан Милчев. Снимка: БГНЕСНе е проблемът в системата бонус-малус, а в наредбата, която ни беше представена, категоричен е Богдан Милчев от Института по пътна безопасност. Организацията на движение у нас е специфично. В България се движим в един организиран хаос. Необходимо е адекватно въздействие върху системните нарушители, които карат необезпокоявани с десетки актове. Административно-наказателният процес, по който се третират нарушителите днес е от далечната 1969 г.

От Института по пътна безопасност настояват за Агенция по пътна безопасност и нова наредба за въвеждането на системата „бонус-малус“, която да бъде изготвена с участието на експерти извън държавния апарат и представители на НПО.

Проф. Румен Гечев: Законодателството на България е като швейцарско сирене

Проф. Румен Гечев. Снимка: БГНЕС„Не е добре да женим колата за това, което се е случвало с нейните водачи“ – така популярно и малко на шега обясни в началото на разговора в „Нашият ден“ едно от проблемните предложения за въвеждането на „бонус-малус“ проф. Румен Гечев от Парламентарната комисия по бюджет и финанси. Според него Комисията за финансов надзор постъпва правилно, че дава заден ход за въвеждането на „бонус-малус“ чрез предложената наредба. Необходимо е да се направят конкретни разчети – как ще се променят цените и печалбите за субектите в процеса. До този момент не са дадени нито конкретни разчети, нито е показан в детайли конкретният опит в Европа. Това, според проф. Румен Гечев, е причината, поради която депутатите отлагат решението. В разговора той допълни, че законодателството на България е като швейцарско сирене – в понеделник се приема закон, а във вторник се поправя.

Христо Радков: Експериментират с нас от Комисията по финансов надзор и сме готови за протестни действия

Христо Радков. Снимка: БГНЕСКои са удобните и неудобните в т.нар. обществено обсъждане на въвеждането на системата „бонус-малус“ – към отговорите на този въпрос насочи слушателите на „Нашият ден“ Христо Радков от Българското обединение на шофьорите. Данните, които са представени на обсъждането, нямат нищо общо със ситуацията в България, твърди Радков, и самият той стриктно посочва  откъде черпи данни по темата Българското обединение на шофьорите.

Защо от Обединението са против въвеждането на системата „бонус-малус“, която датира като практика от 1914 г., защо входират писмо лично до премиера Бойко Борисов и кога и дали ще протестират – чуйте в звуковия файл.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!