Подготовката за зимата започва от рано и в момента се извършва изкърпване на настилките, изрязване на храсти, почистване на отводнителни окопи и водостоци, полагане на хоризонтална маркировка и др. Предстоят проверки по места за наличието на необходимата механизация и количествата материали за зимно поддържане, складирани в опорните пунктове от републиканската пътна мрежа.
Пътноподдържащите дружества са готови да реагират веднага и да обработят настилките, за да се осигури безопасното пътуване на шофьорите. По опорните пунктове има нужните количества сол, пясък и химикали и машини за посрещане на първия сняг. Директорите на пътните управления следят метеорологичните прогнози по райони и ще предприемат необходимите действия за обработка на настилките в участъците, където има предпоставки за хлъзгавост и заледявания по усойните места. Поддържане на републиканските пътища в област Видин през зимата се осигурява от 71 снегопочистващи машини, в област Монтана от 108 машини, а в област Враца от 148 машини.
В момента се провеждат регионалните работни съвещания, в които участват представители на АПИ, ГД „Национална полиция“, ГД „Пожарна безопасност и защита на населението“, ИА „Автомобилна администрация“ и на пътноподдържащите дружества.
Агенция „Пътна инфраструктура“ предприе необходимите действия за удължаване срока на договорите с пътноподдържащите фирми, отговарящи за републиканската мрежа в областите Видин, Монтана и Враца, до приключване на обществените поръчки за избор на изпълнители за следващите 5 години. Тръжната процедура за Северозападен район, в който са и трите области, е спряна поради обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията.
При добро време до края на октомври т. г. е планирано да завършат ремонтните дейности на горното строене на мостовото съоръжение над река Ботуня в близост до Краводер. Веднага след това ще бъде възстановено движението по път I-1 Криводол - Враца. През ноември ще продължат довършителните дейности по долното строене на моста, които няма да създават затруднения на трафика. Съоръжението над река Ботуня е построено преди повече от 35 години - през 1981 г., и досега не е основно ремонтирано. Предвидените дейности включват изграждане на ново пътно платно и плоча, хидроизолация и асфалтова настилка, нови ограничителни системи, тротоарни блокове и т. н. С ремонта на съоръжението ще се повиши безопасността и удобството при пътуване.
Възстановителните дейности при свлачището в участъка при 10-ти км на път II-14 о. п. Видин - Кула - Връшка чука са в заключителен етап. През ноември обектът ще е напълно завършен и движението по него ще бъде пуснато. Строително-монтажните дейности стартираха през юли т. г. Инвестицията е за над 2,5 млн. лева. Проектът се финансира от приоритетна ос 4 на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“, чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове.
Близо 43 километра от път II-81 Костинброд – Монтана през прохода „Петрохан“ се рехабилитират със средства по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. Участъкът е обосовен в два лота - лот 2 и лот 3 от ОПРР. Проектът лот 3 включва ремонта на 21 километра от пътя в участъка от кръстовището с пътя ІІІ-813 за Годеч и завършва при върха на Петроханския проход. В момента се изпълняват пътни и асфалтови работи, довършване на облицовани окопи, бордюри и биндер /неплътна асфалтова смес/. Предвидено е монтиране на нови ограничителни системи, хоризонтална маркировка и пътни знаци. Предстои до края на т. г. проектът да бъде завършен и трафикът в участъка ще преминава безпрепятствено.
Ремонтните работи на отсечката от Костинброд до кръстовището за Годеч, включена в лот 2, ще завършат през пролетта на 2019 г. Към момента се работи по обновяването на двете мостови съоръжения - над р. Блато и р. Бучино.
Надпредва рехабилитацията на 30 километра от пътя III-112 Смирненски – Славотин, която е включена в лот 18 поОП „Региони в растеж“ 2014-2020 г. Ремонтните дейностите стартираха през април т. г. и по договор е предвидено да завършат преди началото лятото догодина. Третокласният път е основна връзка на селата Студено буче, Доктор Йосифово, Смирненски, Славотин и Дъбова махала с Монтана, Лом и Видин, както и с пристанище Лом. Участъкът е алтернативен маршрут на път I-1 Видин – Монтана, част от коридор №4 от трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T).
До края на октомври е предвидено да завърши изкърпването на близо 9 километра от пътя II-11 Добри дол – Орсоя.
До 15 ноември т. г. ще завършат ремонтните дейности, които са предприети за осигуряване на безопасното пътуване през зимата. Работи се на отсечки от път I-1 Монтана – Враца – Ботевград и на третокласните пътища III-1302 Криводол – Пудрия, III-134 Бяла Слатина - Габаре, III-1304 Бяла Слатина – Търнак, III-1306 Габаре - Вировско, III-101 Михайлово - Хайредин и III-133 Бързина - Манастирище. За подобряване видимостта на шофьорите се отстранява растителността в обхвата на път II-16 Ребърково – Елисейна, на път III-134 Бяла Слатина – Габаре и на път III-1306 Габаре – Вировско.На 4-километровата отсечка в района на Враца от път III-101 Враца – Криводол предстои полагане на хоризонтална маркировка и монтиране пътни знаци.
Присъединяването на България към Еврозоната е ключов приоритет на новото редовно правителство, по който се работи усилено и в тясна координация с партньорите от Европейската комисия. Това е потвърдил министър-председателят Росен Желязков на среща с българския еврокомисар Екатерина Захариева. От думите на премиера, става ясно, че България ще..
Промяна в икономическото райониране на страната поиска бизнесът преди дни и очерта приоритетите си, за които очаква съдействие от редовното правителство. Работодателите настояват и за реформа в образованието, и въвеждане на матура по математика, като част от политиките за решаването на проблема с недостига на работна сила. Според тях е..
Седем години изминаха от протестите, които принудиха властта да започне да строи съвременна и сигурна инфраструктура до Северозапада. Завършването на скоростния път Видин-Ботевград обаче все още е някъде в неопределеното бъдеще, а според първоначалните ангажименти трябваше да е готов до края на 2021 година. Общо три редовни и шест служебни..
Общините от селските райони в страната са с гарантирани средства по Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони, които да са за изграждане и развитие на инфраструктура. В област Видин право на тях имат десетте по - малки общини- Белоградчик, Бойница, Брегово, Грамада, Димово, Кула, Макреш, Ново село, Ружинци и Чупрене. Общата..
Гостуваме на село Копиловци , община Георги Дамяново. Китно и красиво планинско селце. Освен прекрасната природа, която е и най-голямото богатство на Копиловци, центърът на селото също е много чист, облагороден и поддържан. Въпреки това, обаче основният проблем е, че работни места няма. Съвсем наскоро е закрит шивашкият цех, който осигурявал..
105-тото правителство в историята на България обещава върховенството на правото и равенството пред закона, укрепването на социалната държава, защита на гражданското общество, свободата и плурализма в медиите, членство в Еврозоната и изпълняване на Плана за възстановяване и устойчивост. Приоритети пред новата власт ще са и качеството на живот, с..
Заради липсата на бюджет от началото на годината реално у нас има две различни минимални заплати - в частния и обществения сектор. Парите са по-малко за чиновниците и повече за всички останали. В бюджета за 2025-та година. трябва да бъде разписан новият размер на минималното възнаграждение за работещите в обществения сектор. Докато това..