"Със стикер или малък плакат, на който ще бъдат видяни думите "стачка" или "КАП" (Конфедерация на автомобилните превозвачи", се изразява символиката за съпричастност, за споделяне на мнение. Не всички наши членове, симпатизанти или други фирми се включват. Защо се стигна дотук? Защото от много години ние искаме реална и държавна политика, искаме браншът да бъде чут, а не да се отбягват нашите проблеми. Нашата борба е с незаконните превозвачи, с бюрокрацията, с остарелите разбирания. Знаете колко е безумно на Дунав мост 2 при Видин опашките да са 10 часа. Ние сме част от Европейския съюз - в държавите от тази структура няма извинения или обяснения от съответната служба и власт, но и няма подобни ситуации. Европейският съюз означава свободно движение. Борим се с рестрикциите за българския товарен превоз, познати като пакет "Мобилност 1". Катастрофата обаче е, че губим повече по границите, където чакаме с часове, не с минути".
Стачните действия няма да засегнат пътниците.
"Протестът е само с плакат, същността му ще се разгърне от януари евентуално. Ние знаем, че срокът е прибързан, но на принципа на демокрацията решението взе болшинството в Конфедерацията. Не очакваме да се случи нещо до 13 януари. Колко ще го подкрепят или подкрепят към момента аз не мога да кажа. Уверявам, че нищо няма да се случи, ако някой се притеснява - всички продължават да пътуват по разписание и регламент".
На 13ти януари ще започне ефективна стачка, ако проблемите в бранша не бъдат решени.
"Ще спрат автобусните превози на линейните автобуси. Няма да спрем автобусите, които обслужват болнични заведения. Няма да спрем специализираните превози, защото не бива. Нашата цел е друга - не нанасяне на щети, а съвместно решаване на ситуацията".
Законът за автомобилните превози ще бъде разгледан от Министерски съвет в сряда, увери след среща с превозвачите министърът на транспорта Росен Желязков. Промяна в закона ще има, гарантира той и допълни, че защитава интересите на отсрещната страна. По нито един от сроковете по правилника на законодателния орган не е възможно новостите да се осъществят до януари, заключи министърът.
"Обещания има. Нашият нов транспортен министър прояви желание, прояви готовност. Дискусията с него беше положителна. Не всичко, уви, е в нагласата му. Общо казано трябва сработване на целия държавен механизъм. За дискутираните тол такси ние казваме "да", защото искаме пропорционално наторване за всеки, който руши и ползва пътя. Не всичко е мед и масло. Тол системата в Австрия е най-модерната. Австрийска е фирмата, която я въвежда тук. Но при нас системата няма да е последната, най-модерната, а стара нейна версия. Това го дискутирахме, а отговорът е "по-евтин е". Липсваше обществена дискусия. Тези, които въвеждат тол таксата, казват "държавата реши". Това не е демокрация. Върхът на пирамидата до 1989 година с ножа не стигаше до кокала, а го прерязваше. Тогава някой горе решаваше, а надолу всички служеха послушно".
Министерството на регионалното развитие не може да вземе отношение по желанието на превозвачите за инкриминиране на фирмите, извършващи нерегламентирани превози, заяви в петък министър Петя Аврамова, като се обяви за преразглеждане на дългосрочните договори на превозваческите фирми с общините. Тя потвърди, че от 1 март ТОЛ системата тръгва и не се предвиждат нови отлагания на въвеждането й.
Възрастни хора в 10 населени места от община Мездра обслужва в момента социалната кухня към фондация "Проект Северозапад" , която възстанови дейността си от началото на годината. Продължават записванията. От неправителствената организация са готови да доставят обяд на достъпни цени до повече населени места, обясни директорът на фондацията Яна Рупева..
Продължаваме да ви срещаме с хората от Северозапада, които успяват да превърнат своето хоби в професия. Това е нещо наистина прекрасно, но понякога може да бъде и предизвикателство. Когато хобито стане професия, магията понякога се губи. Срокове, клиенти и ангажименти заменят свободата, с която сме свикнали. Но когато обичаш истински това, което..
Избраха трите най-популярни думи за 2024 година. Това са "Шенген"- с 37.57%, "дубайски шоколад"- с 26.33% и "санитарен кордон"- с 24.14%. Те бяха избрани в третия етап на конкурса "Думи на 2024 година", чрез потребителска анкета, проведена в сайта kaksepishe.com , в която желаещите да участват имаха право да гласуват за общо 10 думи, подбрани от..
С нестандартната белгийска писателка Амели Нотомб вече сме се срещали благодарение на романа ѝ „Кралска воля“. И ако там тя разказваше една леко абсурдна любовна история за открадната самоличност, то в романа „Попитай сърцето“ темата е за друг вид любов и за това какво се случва, когато въпросната любов отсъства или не е тази, от която..
"97 Лапи и 1 опашка" продължава да ви среща с хората, които правят чудеса за четириногите ни приятели . Днес ще ви разкажем за две невероятни жени - Таня Гигенска и Вера Ангелова . Тези дами отделят цялото си свободно време, спестени пари и енергия, за да се грижат за десетки кучета. Те са като истински ангели за тези животни...
Публицистичното предаване "Земята, която ни храни", с автор и водещ Йорданка Герасимова, е номинацията на Радио ВИДИН за годишните награди на БНР "Сирак Скитник" за 2024 година. Номинацията е в категорията "Награда за радиопредаване или радио проект, или музикален проект, или мултимедиен проект на БНР". Предаването "Земята, която ни храни"..
Представеният през 2016 година аромат Carolina Herrera Good Girl се превръща в истинско събитие в парфюмерията за жени. Вече близо десетилетие той запазва своята актуалност. Харесван е от дами по целия свят, тъй като изразява по най-добрия начин сложността и многообразието на женския характер. Carolina Herrera Good Girl притежава ухание, което..