"2 % от БВП на държавата отива в пътната безопасност. Ние губим толкова пари от административни, съдебни, медицински и всякакви други разходи, свързани с тази дейност. Държавата може да инвестира 10 % - 200 милиона - в пътна безопасност, а връщаемостта от икономическа гледна точка ще бъде в пъти. Гледаме обаче и човешкият фактор. Човешкият живот няма цена. Забравя се, че всяка година, освен загиналите, има хиляди ранени, чиито живот е белязан от тези ПТП-та".
В последните години нов Закон за движението по пътищата се подготвяше на няколко пъти, но реализирането достигаше до поредната промяна в настоящия.
"Няма перфектен закон, който да реши проблемите на която и да е сфера. Пътната безопасност е комплексна тема, няма как да се оправи с едно действие. Трябва синхрон, синергия, за да се получи Визия 0 - без жертви по пътищата. Когато се пишат нормативни уредби, трябва да знаем кой ги пише. Давам пример с "Бонус-Малус" - ние не знаехме кой участва в работната група. Искаме експертите да си защитят предложенията".
Какви трябва да бъдат приоритетите пред новия Парламент за подобряване на безопасността по пътищата и намаляването на пътнотранспортните произшествия, за да се опазват здравето и живота на гражданите?
"45-тото НС имаше кратък живот, дори не беше създадена Транспортна комисия, където се случва законодателство, свързано с пътната безопасност. 44-тото НС, което изкара цял мандат, не свърши почти никаква работа по темата. Не видяхме конкретни законопроекти, нищо не беше вкарано в зала. Имам големи очаквания, свързани с изчистване на текущото законодателство. Подкрепям увеличението на часовете при шофьорските курсове. Трябва да се засили контрола, свързан с предоставяне на услугата за образование. Има нелоялна конкуренция - хора, които трябва да шофират 31 часа, но не го правят. Не може да се получава книжка, когато не си получил знания. Създават се ситуации на пътя, които могат да костват щети и животи. По време на 44-то НС ние приложихме голям натиск от НПО сектора, от експертите, да бъде създадена Държавната агенция по пътна безопасност, но на нея не и бяха дадени правомощия. Тя прави само анализи, да информира, да прави кампании, което е неработещ орган. Председателят на агенцията трябва да влиза във всяко министерство и да търси отговорност".
Пътната безопасност не може да се дели на политически принцип, каза още Ананиев.
Екипът на радио Видин гостува в село Септемврийци, община Димово. В България има още едно село с това име и то се намира в община Вълчедръм. В миналото селото е носило името Толовица и е било част от община Лом, но по време на социализма се преименува в Септемврийци, поради факта, че от селото има участници в Септемврийското въстание през 1923 и..
Българска платформа към Европейско женско лоби отправи призив към политиците за подкрепа на равенството между половете. В отворено писмо до настоящото редовно правителство обръщат внимание на факта, че в състава на 105-ия кабинет има само една жена. Правят аналогия с периода 1947-1949 година, когато в управлението на страната има 23-ма..
Според изследване на "Тренд" 73% от българите не спестяват, 90% не инвестират, а 84% разчитат единствено на доходите си от заплата и пенсия. Сънародниците ни не са големи оптимисти за тази година, като повечето от тях очакват стандартът им на живот да остане същия като миналата година. Това означава, че българите до голяма степен не..
Промяна на управленския модел в България - трайно решение на политическата криза или популизъм с користни цели ? На фона на поредицата от предсрочни избори и крехко управленско мнозинство, отново официално е лансирана идеята за смяна на парламентарната република с президентска. На страната е нужен нов модел на управление и обществото ни трябва..
Алкохолът и наркотиците са главната причина за възникване на катастрофите в страната, показва анкета на Съюза на българските автомобилисти, проведена с шофьори през 2024 г. Анализът на данните от проучването е направен от доц. д-р Зорница Тоткова от Института за изследване на населението и човека към Българска академия на науките. След..
Село Флорентин е едно от петте населени места в община Ново село. Разположено е на брега на река Дунав. Хората тук се занимават с риболов, селско стопанство, лозарство и винопроизводство. Местните говорят на влашки език. Съхраняват влашки обичаи и традиции в песенния и танцов фолклор. Материалното културно наследство е най-вече в красивите и..
Присъединяването на България към Еврозоната е ключов приоритет на новото редовно правителство, по който се работи усилено и в тясна координация с партньорите от Европейската комисия. Това е потвърдил министър-председателят Росен Желязков на среща с българския еврокомисар Екатерина Захариева. От думите на премиера, става ясно, че България ще..