"2 % от БВП на държавата отива в пътната безопасност. Ние губим толкова пари от административни, съдебни, медицински и всякакви други разходи, свързани с тази дейност. Държавата може да инвестира 10 % - 200 милиона - в пътна безопасност, а връщаемостта от икономическа гледна точка ще бъде в пъти. Гледаме обаче и човешкият фактор. Човешкият живот няма цена. Забравя се, че всяка година, освен загиналите, има хиляди ранени, чиито живот е белязан от тези ПТП-та".
В последните години нов Закон за движението по пътищата се подготвяше на няколко пъти, но реализирането достигаше до поредната промяна в настоящия.
"Няма перфектен закон, който да реши проблемите на която и да е сфера. Пътната безопасност е комплексна тема, няма как да се оправи с едно действие. Трябва синхрон, синергия, за да се получи Визия 0 - без жертви по пътищата. Когато се пишат нормативни уредби, трябва да знаем кой ги пише. Давам пример с "Бонус-Малус" - ние не знаехме кой участва в работната група. Искаме експертите да си защитят предложенията".
Какви трябва да бъдат приоритетите пред новия Парламент за подобряване на безопасността по пътищата и намаляването на пътнотранспортните произшествия, за да се опазват здравето и живота на гражданите?
"45-тото НС имаше кратък живот, дори не беше създадена Транспортна комисия, където се случва законодателство, свързано с пътната безопасност. 44-тото НС, което изкара цял мандат, не свърши почти никаква работа по темата. Не видяхме конкретни законопроекти, нищо не беше вкарано в зала. Имам големи очаквания, свързани с изчистване на текущото законодателство. Подкрепям увеличението на часовете при шофьорските курсове. Трябва да се засили контрола, свързан с предоставяне на услугата за образование. Има нелоялна конкуренция - хора, които трябва да шофират 31 часа, но не го правят. Не може да се получава книжка, когато не си получил знания. Създават се ситуации на пътя, които могат да костват щети и животи. По време на 44-то НС ние приложихме голям натиск от НПО сектора, от експертите, да бъде създадена Държавната агенция по пътна безопасност, но на нея не и бяха дадени правомощия. Тя прави само анализи, да информира, да прави кампании, което е неработещ орган. Председателят на агенцията трябва да влиза във всяко министерство и да търси отговорност".
Пътната безопасност не може да се дели на политически принцип, каза още Ананиев.
На 21 ноември отбелязваме Деня на християнското семейство - повод да се замислим върху значението на семейството и брака като основи на духовния и социален живот. В съвременното общество, обаче, много млади хора избират да живеят заедно и без да сключват брак. Какви са причините за възникването на тези тенденции? Според социалния..
Застаряването на населението в Европейския съюз (ЕС) е един от най-сериозните проблеми, с които повечето страни ще се сблъскат в близко бъдеще. Съществуват сериозни опасения за предизвикателствата, които все по-застаряващото население поставя пред икономическите и социални условия в момента. Делът на младите хора (на възраст 0-14 г.) в EС до..
Остават ли Видин и Северозападният регион на последно място по икономическо, демографско и социално развитие? Институтът за пазарна икономика представи традиционния си доклад "Регионални профили: показатели за развитие 2024". Тазгодишното проучване показва, че изпреварващият икономически растеж в няколко от по-малките области в България..
Изборът за бъдещото професионално развитие е още в училище. Как правилно да се насочат учениците, обяснява Силвия Ставрева от Центъра за подкрепа на личностното развитие с предмет на дейност кариерно ориентиране и консултиране във Видин. "Центърът работи с ученици от I-ви до XII-ти клас и в тази връзка нашата програма за работа с тези..
Екипът на Радио ВИДИН гостува в близкото до Видин село Неговановци. То се намира н а 12 км от областния град. Красиво и благоустроено е Неговановци. Впечатлява с големия и обновен площад с красиви декоративни дървета и добре поддържани зелени площи. Смята се, че Неговановци е лицето на община Ново село, защото е първото село, което..
Преговорите за редовен кабинет продължават на фона на начертани червени линии и намерения за санитарен кордон. Ще намерят ли партиите формула за управлението? Кои са възможните партньори и невъзможните компромиси? Политическото бъдеще на страната дискутираме с политическия анализатор Тома Ушев , автор в дясната платформа "Консерваторъ". Радио..
От Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ) внесоха жалба във Върховния административен съд с искане за отмяна на постановлението на Министерския съвет за повишение на минималната работна заплата на 1077 лева от 1 януари. В жалбата работодателите настояват за отмяна на постановлението, с което бе прието повишаването, като..