Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Нови правила и скоби в "Синя зона" във Видин

4
Снимка: Радио ВИДИН

Започна приемът на заявления за абонамент за "Синя зона" във Видин. От 4 април на нарушителите в зоната за платено паркиране ще бъдат налагани санкции и на автомобилите ще се поставят скоби. Три са начините за плащане при спиране в зоните за платено паркиране: със SMS; чрез електронен талон за кратковременно таксуване; чрез мобилно приложение. Тези варианти са за краткосрочно паркиране. Предвидени са 5 абонамента - Локално преференциално платено паркиране; Месечен абонамент; Месечен абонамент за район; Служебен абонамент; Индивидуално паркомясто. На сайта на Община Видин са дадени и насоки - ако гражданите са живеещи, работещи или имат бизнес в зоните, какъв абонамент е добре да си изберат. Активирането на месечния абонамент става след подаване на заявление, което се входира с номер, одобрява се от 4-членна комисия. Ако човекът е одобрен, му се изпраща съобщение или СМС и той може да отиде да го заплати. След като го заплати, абонаментът се активира. Ако е банково плащането трябва да се посочи основание самия абонамент.

"Не е лошо това, но ние се малък град. Не сме град, който може да се самоиздържа тази администрация и да прави пари Общината от това нещо. И ще има постоянно конфликти... Ползвам други предимства и току що разбрах, че няма да ги ползвам. Ще плащам за паркинг само на места за инвалиди, няма да се плаща. А картончето, което досега беше няма да важи от април. Поначало е голям проблем паркирането във Видин. Поначало градът е с тесни улици... Аз за скоби чух, нещо четох в интернет. Скоби, това са глупости за мен. "Синя зона" нека да има... Ако го мислят за добро да го направят хората. Аз мисля, че е за добро. Ако слагат скоби не е добре... Може би е по- удобно за хората. На центъра да има къде да си платят и да спрат... Не мисля, че със скоби е по- добра идея.... От 4 април ще слагат скоби. От 4 април. Току що получих рекламна брошура...", споделиха мнения видинчани за платено паркиране в централната част на града.
При досега действащата Синя зона не е имало вариант да бъдат налагани санкции и съответно да бъдат принудени шофьорите да плащат. Целта на "Синята зона" е да разтовари трафика в града. Тя не се прави за печелене на пари, каза Петър Петров - ръководител на "Синя зона":

"Зоната за платено паркиране се прави за разтоварване на трафика в града. Тя не се прави за печелене на пари или пък да се налагат някакви санкции. Санкциите са само и единствено, за да може да ги дисциплинираме гражданите."

Има буферни паркинги, оставени са свободно паркиране на гражданите. Това е паркингът на улица "Железничарска", до мобилните оператори към автогарата, паркинга пред хотел "Ровно", около поликлиниката.

Очертани са паркоместата за хората с увреждания и то не само в "Синя зона".

"От 4 април хората с увреждания могат да паркират само и единствено на обозначените места за паркиране на хора с увреждане. Така е прието в наредбата, така е прието в европейската директива, така е прието в цял свят", уточни Петър Петров.

Платените паркоместа за Видин са 650, от тях 8% са за хора с увреждания. На по- късен етап ще бъдат осигурени за тях повече места. На всеки знак, поставен в "Синя зона", са обозначени начините за плащане. Разплащането ще става и в партньорски магазинчета на Община Видин. 

"Ще им дадем устройства. Ние ще обозначим със знаци накъде да се насочат за съответния магазин, където могат да си закупят. Заявяват за колко време искат да паркират в зоната - за един или за два часа. Съответно жената, която е продавачка чука в апарата, който ние се им дали, дава му едно талонче, което е само да го осведоми, че това е неговият номер и за колко време е заплатил", уточни ръководителят на "Синя зона" във Видин.

Проверители от Общината ще имат устройства, с които ще сканират регистрационния номер на автомобила, спрял в зона за платено паркиране. Софтуерът ще отчита дали е платил или не:

"Ако не е заплатил "Синя зона" до 4 април ще му слагаме едни предупредителни бележчици, а от 4 април ще бъдат вече санкционирани със скоби. Автомобилът, след като му светне, че е за заскобяване, отива при заскобяващия екип, тук има един период от време около 10 минути, такъв ще бъде и периодът, в който ще може човек да отиде до магазина да си закупи съответния билет или да пусне СМС, да има време, заскобяващият екип приема поръчката, идва до автомобила, поставя заскобяващо устройство и тръгва. Съответно се поставя на автомобила бележка, че автомобилът е заскобен с дата, място, час и по какъв начин може той да се отскоби. Номер се дава и така. Човекът като дойде, звъни на съответния номер, идва пак отново автомобила, констатира, приема глобата, която е 20 лева за поставянето на скобата и времето, което е изтекло. Заплаща си времето и скобата, автомобилът се отскобява", разясни Петър Петров.

Ако до края на работното време на зоната за платено паркиране, което 17 часа, автомобилът не е отскобен, шофьорът ще се санкционира с фиш, а приходите ще отиват в "Местни данъци и такси". Ако гражданин реши да махне сам скобата вече ще получи акт и глоба от 200 до 500 лева. Какви ще са приходите от "Синя зона" и дали ще е на печалба ще стане ясно след 6 месеца.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Вижте още

Един от трима съвременни българи би защитил родината във военен конфликт

На фона на няколко сериозни военни конфликта, дори близо до нас, едва 30% от българите заявяват, че биха се били за страната си, ако има война . 42% не биха, а останалите от запитаните се колебаят и не знаят как да отговарят. Ние се нареждаме по-близо в нагласите си до западните европейски държави, отколкото до източните. Това показват резултати от..

публикувано на 16.04.24 в 12:40

Северозападна България с трайно присъствие на туристическата карта

Седемнадесет проекта са одобрени за финансиране в конкурса "Развитие на туризма в Северозападна България и по поречието на река Дунав" на Фондация "Америка за България". Финансирането на всички тях е за 1 312 000 лева. Средствата ще подкрепят развитието на туристически продукти и услуги в регионите с цел да удължат престоя на посетителите. Над 150..

публикувано на 15.04.24 в 15:38
Цветан Ценков, кмет на община Видин

Цветан Ценков: С булевард "Панония" се случва това, което се случва и в държавата (видео)

До края на април се очаква да завърши ремонтът на първото платно на бул. "Панония" във Видин . Следващата седмица Народното събрание трябва да гласува окончателно останалите 3,5 млн. лева за завършването на проекта. Това обясни в "Посоките на делника" кметът на Община Видин д-р Цветан Ценков в отговор на въпроса "Какво се случва с бул...

публикувано на 12.04.24 в 13:03
Марая Цветкова

Марая Цветкова: Превърнахме демокрацията ни в елитарно хоби за глупаци

Кабинетът "Главчев" положи клетва и встъпи официално в длъжност, с което 103-тото правителство в историята на България е факт.  Президентът Румен Радев насрочи за 9 юни националните и европейските парламентарни избори.  Кои са причините, поради които отново ще се отправим към урните?  Може ли предизборната кампания да предложи решения, а не битовизми..

публикувано на 11.04.24 в 10:00

Проф. Светослав Малинов: При обща кампания евроизборите няма да бъдат видени и чути

Провеждането на избори 2 в 1 има както позитиви, така и негативи, коментира политологът и два мандата евродепутат проф. Светослав Малинов. Според него, от една страна може да се прогнозира, че сливането на двата вота ще доведе до рекордна за нашата страна активност на евроизбори, същевременно е възможно кампанията за евровота да бъде погълната..

публикувано на 10.04.24 в 15:21
Диана Ефтимова

Диана Ефтимова: За предизвикателствата пред изборите 2 в 1

На 9 юни ще гласуваме за евродепутати и предсрочно за български парламент. Предизвикателствата пред вота 2 в 1 коментира Диана Ефтимова, председател на Управителния съвет на Институт за развитие на публичната среда.  "Предизвикателствата ще бъдат по няколко линии. На първо място по отношение на машинното гласуване това, което..

публикувано на 10.04.24 в 13:11

Как аналоговите учители да преподават адекватно на дигиталните деца

Битува мнението, че сегашните ученици - представителите на Поколението Z, не са ученолюбиви , показват посредствени резултати по основните предмети и като цяло не обичат да четат. Дали е така или просто не са разбрани от по-възрастните поколения? Как учителите, които са представители на поколенията на книгите, вестниците, въобще на предимно..

публикувано на 09.04.24 в 14:13