Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Министър Шишков: Решен е проблемът за участъка Ружинци-Монтана, работим и за тунел под Петрохан

Арх. Иван Шишков
Снимка: БГНЕС

Участъкът от новия скоростен път между Мездра и Ботевград ще бъде готов през 2024 г. Това обяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков. Той докладва пред Народното събрание какво се случва с големите пътни проекти у нас. Министър Шишков обясни какъв е напредъкът на новия скоростен път Видин-Ботевград, но подчерта, че според него е по-рационално да се работи активно за тунел под прохода Петрохан.


„Най-бързото трасе от Видин към Кулата е тунелът под Петрохан. Т.е. всички вие трябва да помислите в тази посока. Аз, в рамките на моя опит, още от 1992 година знам, че се разработваше вариант за тунел под Петрохан и връзката с този коридор (Видин-Кулата бел. ред). Трасето, което в момента се изгражда (Видин-Ботевград), разбира се трябва да бъде завършено и то трябва да бъде завършено навреме, но според мен изключително икономически ще има смисъл да бъде изграден тунел под Петрохан, защото е най-прекият път- със седемсет и няколко километра по-къс, второто е, че няма да направим евентуална тапа на магистрала Хемус, а това ще щади и природата. Относно скоростния път Видин-Ботевград, участъците с открита строителна площадка са: Видин-Макреш, Макреш-Бела и Бела-Ружинци. Това е около 55 километра от общата дължина на трасето, което е 190 километра. Строи се и в двата участъка от Мездра до Ботевград- 33 километра. Между Видин и Макреш има забавяне за учредяване на сервитути предвид множеството инженерни мрежи. Казусът е разрешен, има разрешение за строеж и предстои възобновяване на дейностите на терен. Участъкът Мездра-Ботевград се очаква да бъде завършен през 2024 година. За участъка Ружинци-Монтана, с дължина 40 километра, се изпълняват устройствени процедури. Очаква се обезпечаване на трасето да е извършено до месец май 2023 година и строителството да започне от средата на следващата година. Имаше обжалване на Подробния устройствен план, което е приключило в съдебна фаза през март месец тази година, за съжаление колегите от АПИ (Агенция "Пътна инфраструктура"- бел.ред.) са получили информация от МРРБ (Министерството на регионалното развитие и благоустройството- бел.ред.) през май месец, т.е. два месеца след като е завършило съдебното производство е имало възможност да започнат процедура за отчуждаване. Имам уверението, че до края на тази година ще бъде приключена цялата документация, която е нужно да бъде внесена в Министерски съвет за отчуждаване на този участък и затова май месец следващата година е очаквано да бъде завършено отчуждаването, за да може да бъде започнато строителството. В участъка между Монтана и Враца има наистина проблем с трасето- когато е проектирано трасето, то минава в близост до складове с боеприпаси, което е недопустимо, и в момента се прави нова разработка на трасето, за да може да се обезпечи правно и регулационно. Това е един от онези участъци от магистрали в България, за които съм имал възможност да говоря, че нямаме проектирана магистрала от край до край. Работи се активно, за да може да бъде намерено трасе, имайте предвид обаче, че в този случай вероятно ще се наложи и нов ОВОС (Оценка за въздействието върху околната среда- бел. ред.). В този участък процесът ще се забави чисто процедурно.“


Министърът на регионалното развитие и благоустройството допълни, че би трябвало да се направи цялостна концепция как ще се финансират в бъдеще големите инфраструктурни обекти в страната.


„България има нужда в най-малкия вариант да бъдат изградени още 1200 километра магистрали или скоростни пътища, които към този момент струват около 20 милиарда лева. Най-важното е наистина да се намери икономическият начин да бъдат построени магистралите. Освен да бъдат проектирани, трябва да се намерят начини и да бъдат финансирани."


Министър Иван Шишков отговори на въпрос на видинския народен представител Росица Кирова за напредъка на проекта за тунел под Петрохан, че ще настоява процедурите да бъдат ускорени.


„Тунелът под Петрохан е изключително важен, дал съм и вариант и за икономическо решение, ако не се намерят пари в бюджета. В този си състав Министерството на регионалното развитие прави всичко възможно този обект да се движи максимално бързо, процедурата да стигне до там, че да бъде ясно за държавата по кой ред ще тръгне да го инвестира, но трябва да се придвижва. Към този момент съм поискал от Агенция „Пътна инфраструктура“ максимално бързо специално този проект да бъде раздвижен. Аз съм изцяло на Ваша страна да направим максимално бързо тунела под Петрохан, оценявайки колко е важно.“




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

"За" и "против" автоматите за лекарства

Законопроектът на "Възраждане" за лекарствата създаде напрежение сред представителите на Националната аптечна камара и пациентски организации. Той предвижда държавата да финансира откриването на аптеки и автомати за лекарства в областите, общините и населените места, за които е установен недостиг според Националната аптечна карта...

публикувано на 20.09.24 в 18:00

От колекционер към творец: Йоанна и нейните свещи и картички

Днес ви запознавам с Йоанна Йорданова от Видин, чиято страст към колекционирането на картички е на повече от 12 години. Тя се сдобива с интересни екземпляри, когато е на бригада в Щатите. Там хората си ги подаряват не само при радостни поводи, но и при тъжни. Йоанна се връща от Америка с близо 50 картички, като всяка е с различна история. Тя..

публикувано на 20.09.24 в 16:30

Във Видин предстои още една кампания на "Капачки за бъдеще"

Временен пункт на кампанията "Капачки за бъдеще" ще бъде разкрит на 12 октомври във Видин . Част от средствата, събрани от инициативата в страната ще са за болницата в града, каза Дияна Ангелова , която е сред организаторите в областния център.  "Кампанията ще бъде четвърта вече по ред в града - на стандартното място - на ъгъла на училище..

публикувано на 20.09.24 в 16:07

Фолклорна студиа "Северняци" с поредна благотворителна инициатива

Фолклорна студиа  "Северняци"  организира б лаготворителен концерт "Живот за Стойчо"   във Видин . Събитието ще е на 3 октомври, от 18:30 часа в Спортната зала в града, каза ръководителят на формацията Ерик Петров .  "Нашето сдружение "Усмихни се с нас" и Фолклорна студиа "Северняци" решихме да направим този благотворителен концерт в..

публикувано на 20.09.24 в 14:39
Полина Спирова с децата си и Илияна Кръстева

Потомка на Йон Чолака в Брегово възстановява паметта за него

Как се създава родословно дърво, как се събират спомени, снимков материал и информация за основателя на бреговското училище - даскал Йон Чолака , разбираме от разказа на неговата праправнучка Полина Спирова. Тя е богослов, преподавател в Богословския  факултет, която с радост се включва в честванията и търсенето на нови данни и факти за своя..

публикувано на 20.09.24 в 14:00
Заводът на

Липсва официално уведомление за затварянето на завода за кабелни комплекти в Мездра

В Бюрото по труда в Мездра не е постъпила официална информация за затваряне на завода за кабелни комплекти в града. Работодателят е длъжен поне 30 дни предварително да информира институцията за намерението си, в противен случай може да бъде санкциониран от Инспекцията по труда. Това каза директорът на Бюрото по труда Владимир Петков и поясни, че е..

публикувано на 19.09.24 в 15:36

С какво привлича туристи пещера Леденика

На 17 септември се навършиха 63 години от влизането на първата посетителска група в природния феномен "Леденика". През годините пещерата е впечатлила стотици хиляди туристи. Освен с уникални образувания, тя разполага и с място за провеждане на концерти и спектакли. Пещерата е отворена за посещения през цялата година, каза Христо Христов-..

публикувано на 19.09.24 в 15:19