Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Георги Харизанов: Протестният вот има нов адресат. В парламента са 3 антисистемни партии

Откъде дойде пробивът на "Величие"?

Диян Божидаров: Резултатът на "Величие" шокира всички

| Интервю
Ивелин Михайлов и Николай Марков
Снимка: БТА
Чуй новината! Чуй новината:

Когато големите са слаби, се появяват нови играчи и това е закономерност.

Това заяви в предаването "Хоризонт до обед" политическият анализатор Георги Харизанов.

Според него резултатите от изборите не са приятни за хората, които имат претенции към системните партии. Харизанов даде пример с държави, където има установени тежки, сериозни, професионални партии и посочи, че там "появата на случайни играчи в политиката е невъзможна".

"Тук сме в обратната хипотеза – много слаби системни партии. Когато те не се справят добре, хората насочват гласа си другаде".

В парламента вече има 3 антисистемни партии, изтъкна Георги Харизанов.

"Какво казват антисистемните партии? Казват, че протестният вот има нов адресат".

Георги Харизанов  Снимка: Илия Вълков
Георги Харизанов Снимка: Илия Вълков

Хората, които не харесват политическия естаблишмънт, гласуват за подобни формации, смята анализаторът, според когото в момента протестният вот се разслоява между ИТН, "Възраждане" и "Величие".

Във връзка с второто място в класацията след изборите Харизанов посочи, че "има огромно значение символиката – дали доскоро управлявалите вече не са дори втори". Второ място на ПП-ДБ би означавало, че ерозията е овладяна, изрази мнение той.

Вече има отстъпление дори на ядрата, отчита Георги Харизанов: "Всички правят спад".

Няма основания за празненства. ГЕРБ продължава да предлага най-добрият продукт на пазара, но причините за добро настроение приключват тук, смята анализаторът.

"Няма ги ярките политически послания, които да поведат хората", гласи оценката на Харизанов.

"Има го феномена на непрестижния вот. Второто е, че паралелната реалност онлайн съществува. Съществуват изключително странни хора, със свои видеоканали, своя аудитория, свои зрители. И когато схванем върху колко голяма аудитория имат влияние хора като Цанов (Станислав Цанов - бел. ред.) и Киро Брейка, които няма да видите в национален ефир, в мейнстрийм медиите, ще станат ясни мащабите", обобщи той.

Резултатът на "Величие" шокира всички. Никой не очакваше този пробив, коментира относно представянето на ПП "Величие" журналистът от "Сега" Диян Божидаров, кореспондент във Варна.

"Величие" участваха на местните избори във Варна. Никой не ги забеляза. Във Ветрино си взеха гласовете. Затова сега шокът е много голям", обясни той.

"Към момента трябва да изведем като водещо обяснение рекламата през социалните мрежи, където има нови герои, нови лица, които водят дискусиите и диалозите и прокарват тенденции. И ние в традиционните медии не сме в час с тези неща и се изненадваме".

И партия МЕЧ е на 3%. Явно има неща, които тепърва трябва да анализираме, допълни журналистът.

Двете мнения чуйте в звуковия файл. 

По публикацията работи: Яна Боянова

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Витоша... в бъдеще време

Междувременно Столичният общински съвет одобри инициативата "Витоша на децата" , която ще осигурява занимания сред природата за деца на възраст от 7 до 12 години през лятната ваканция. Лагерите ще бъдат дневни, без нощувки, с продължителност 5 дни и ще се провеждат в периода юни – септември 2025 г. Заниманията ще включват походи и спортни..

публикувано на 11.04.25 в 11:20
Модели представят колекция на

Италианският моден холдинг "Прада" стана собственик на "Версаче"

Италианският холдинг за мода и аксесоари "Прада" стана собственик на другата емблематична италианска луксозна модна фирма "Версаче". "Прада" върна "Версаче" на Италия" е обобщеното мнение на медиите на Апенините, начело с информационната агенция "Анса". "Прада“ закупи "Версаче“ за 1 милиард и 250 милиона евро от американски холдинг, който бе..

публикувано на 11.04.25 в 10:48

В режим на оцеляване ли са социалните предприятия и кооперациите?

ООН обяви настоящата 2025-а за година на кооперативите. Като част от солидарната икономика социалните предприятия осигуряват заетост на хора от уязвимите групи . "Държавата и кооперативните съюзи трябва да работят заедно. Ние сме длъжници на кооперативното дело ", смята министърът на социалната политика Борислав Гуцанов...

публикувано на 10.04.25 в 10:33

Туроператорите със свежи и вкусни идеи къде да празнуваме Великден

Фестивалите са начин да съхраним традициите , да се докоснем до местната култура и да усетим духа на общността. Те събират хора от различни краища, като създават атмосфера на споделеност и празничност. Освен че предлагат уникални преживявания, фестивалите подпомагат местната икономика и популяризират автентични кулинарни, фолклорни и занаятчийски..

публикувано на 09.04.25 в 11:35
Локомотив 2626

Назад във времето с ретро подвижния състав на БДЖ

Има още една г рупа любители на железниците, които показват страстта си към този вид транспорт като изработват модели на влакове , жп инфраструктура и гари. Това са членовете на Клуб железопътен моделизъм . Неговото клубно помещение и изработени модели се намират на Централна жп гара София. Владимир Колев е председател на клуба. По темата..

публикувано на 08.04.25 в 13:25

Тайнствена пирамида на 2200 години открита близо до Мъртво море

Тайнствена пирамида на 2200 години, пълна със съкровища: монети и оръжия, беше открита близо до Мъртво море. Артефактите са запазени в почти перфектно състояние, благодарение на сухия пустинен климат. Мистериозната пирамидална структура е близо до ручея Зохар. Джипът пъпли през пустинята. Няма път. Тръгнахме, въпреки предупрежденията, че след..

публикувано на 08.04.25 в 11:05
Йордан Жечев и Яна Липованска

На мач с маргаритка – кампания срещу агресията

Мачът да не е терен на война, а място, където можеш да заведеш детето си – този мотив обединява организаторите на кампанията "На мач с маргаритка". Акцията ще се състои в рамките на четири дни – от 11 до 14 април и   ще покрие 8 мача с участието на 16 отбора. Това е  29-и кръг, предпоследен за професионалната ни футболна лига...

публикувано на 08.04.25 в 10:14