Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Българските производители на млечни и месни продукти печелят доверие

Снимки: БГНЕС
Локални или глобални, от български илиот чуждестранен производител – такава е дилемата, която стои пред българския потребител, когато трябва да прецени кое е по-добро между марките хранителни продукти, които изобилстват на пазара ни. Въпреки конкурентната цена на вносните стоки, нашенецът предпочита да купува млечни продукти, месо и колбаси, произведени в България. Този избор се основава на затвърдената представа, че българските храни са по-чисти, с по-високо качество и са произведени по традиционни рецепти и способи. Резултатите от направена неотдавна моментна снимка на потребителските нагласи в големите градове доказват тъкмо това. У нас като типично български храни се възприемат най-често млечните продукти (71 на сто), месото и месните продукти (55 на сто), плодовете и зеленчуците (34 на сто), виното и т. н. Потребителите разпознават родните марки и имат позитивно отношение към тях, като традиционно силни в категориите си остават марките за мляко и млечните продукти (75 на сто), виното (47 на сто), плодовете и зеленчуците (45 на сто), базовите храни като брашно, захар и други (44 на сто). Регистрираният ръст на повишено доверие и търсене на храни родно производство може би се дължи и на негативните резултати от тествани продукти на определени вносни марки, които произвеждат с различно качество за потребителите в България и други европейски държави.  

Тези потребителски нагласи на българите не убягнаха от погледа на чуждестранните вериги магазини, които все по-често в рекламните си анонси съобщават, че при тях може да се намери свежа българска продукция. Предвид традицията да посрещаме Коледа и Нова година с отрупана маса като пожелание за ползотворна и плодородна година, отново ще се доверим на родните производители, доказали произход и качество на продукцията си.

Сред утвърдените компании на пазара е и „Добротица”, която от близо 27 години задоволява нуждите най-вече на потребителите от района на Добрич. Цикълът на производство във фирмата, в която работят над 300 човека от областта, е напълно затворен и това е истински феномен, с който малко производители могат да се похвалят. Във фермата на компанията близо до с. Овчарово се отглеждат хиляди животни – крави и овце, с фураж от собствената земя, а внедрената безотпадна технология позволява добиването на биогаз, който отново се връща като чиста енергия в производството. Ние залагаме на качеството на храните, с които отглеждаме животните, за да можем да добием качествена суровина – мляко и месо, с които да задоволим изискванията на крайния потребител. Предлагаме само истински и натурални продукти и това се цени от нашите клиенти – казва Веселин Цвятков, мениджър във фирмата.

Както всички знаем, Добруджа е най-плодородната земя в България и това благоприятства развитието на земеделието. Капиталовложенията и инвестициите в производството при нас са огромни, обработваме над 60 хил. декара земеделска земя, като 90 на сто от нея е собственост на фирмата. Това налага използване на най-съвременен машинен парк, организиране на селскостопанска база, млекопреработвателно предприятие, биогазова инсталация, ферми за отглеждане на животните и т. н. Във фермата има над 10 хил. крави, те са млечна и месна породи, внесени от САЩ и Канада и сме единствената ферма в страната, която отглежда такива породи в толкова голям мащаб. Отглеждаме и френска порода овце, която е специално за месо. Мащабът, с който работим, е огромен. От добитото мляко произвеждаме над 20 вида млечни продукти, но предлагаме и месни произведения, като телешки пастърми, суджук, луканка и шпеков салам. Технолозите ни решават коя рецепта ще се използва, защото зависи от породите, чието месо се влага в продуктите. Но по принцип голям потенциал има в телешките пастърми, защото те са типични и много търсени у нас. Били са традиционна храна за прабългарите. Така, добре осолено, прадедите ни са съхранявали месото дълго време и тази технология се е запазила до днес, макар и в осъвременен вариант. Но забелязваме, че у нас с всяка година расте консумацията на българското кисело мляко, кашкавал и сирене. Това са и сред най-продаваните продукти от нашия асортимент.

Още от категорията

Ако Google можеше да говори – от какво се вълнувахме през 2024 г.

През 2024 година българите активно използвахме търсачката Google, за да се информираме по теми, отразяващи случващото се по света и у нас. Спортистите ни отново доказаха, че умеят да вдъхновяват и да предизвикват национална гордост. Затова спортът..

публикувано на 03.01.25 в 11:00

Мъртвите птици в Копривщица нараснаха на 1007

Хиляда и седем мъртви птици и 31 пострадали е равносметката от фойерверките в новогодишната нощ в Копривщица, съобщи за БНР Христина Клисурова от Спасителния център за диви животни на "Зелени Балкани". Половината от живите планински чинки имат трайни..

публикувано на 03.01.25 в 10:04

Какви валути търсеха най-много българите през 2024 година?

Двете най-търсени от българите валути през 2024 г. остават американският долар и еврото, както и през 2023 година. Изключително популярни са и парите на съседните ни балкански страни - турската лира, румънската лея и сръбският динар. След тях се нареждат..

публикувано на 03.01.25 в 07:30