Локални или глобални, от български илиот чуждестранен производител – такава е дилемата, която стои пред българския потребител, когато трябва да прецени кое е по-добро между марките хранителни продукти, които изобилстват на пазара ни. Въпреки конкурентната цена на вносните стоки, нашенецът предпочита да купува млечни продукти, месо и колбаси, произведени в България. Този избор се основава на затвърдената представа, че българските храни са по-чисти, с по-високо качество и са произведени по традиционни рецепти и способи. Резултатите от направена неотдавна моментна снимка на потребителските нагласи в големите градове доказват тъкмо това. У нас като типично български храни се възприемат най-често млечните продукти (71 на сто), месото и месните продукти (55 на сто), плодовете и зеленчуците (34 на сто), виното и т. н. Потребителите разпознават родните марки и имат позитивно отношение към тях, като традиционно силни в категориите си остават марките за мляко и млечните продукти (75 на сто), виното (47 на сто), плодовете и зеленчуците (45 на сто), базовите храни като брашно, захар и други (44 на сто). Регистрираният ръст на повишено доверие и търсене на храни родно производство може би се дължи и на негативните резултати от тествани продукти на определени вносни марки, които произвеждат с различно качество за потребителите в България и други европейски държави.
Тези потребителски нагласи на българите не убягнаха от погледа на чуждестранните вериги магазини, които все по-често в рекламните си анонси съобщават, че при тях може да се намери свежа българска продукция. Предвид традицията да посрещаме Коледа и Нова година с отрупана маса като пожелание за ползотворна и плодородна година, отново ще се доверим на родните производители, доказали произход и качество на продукцията си.
Сред утвърдените компании на пазара е и „Добротица”, която от близо 27 години задоволява нуждите най-вече на потребителите от района на Добрич. Цикълът на производство във фирмата, в която работят над 300 човека от областта, е напълно затворен и това е истински феномен, с който малко производители могат да се похвалят. Във фермата на компанията близо до с. Овчарово се отглеждат хиляди животни – крави и овце, с фураж от собствената земя, а внедрената безотпадна технология позволява добиването на биогаз, който отново се връща като чиста енергия в производството. Ние залагаме на качеството на храните, с които отглеждаме животните, за да можем да добием качествена суровина – мляко и месо, с които да задоволим изискванията на крайния потребител. Предлагаме само истински и натурални продукти и това се цени от нашите клиенти – казва Веселин Цвятков, мениджър във фирмата.
За едно кафе на брега на Бяло море и обяд с морски деликатеси пристигнаха стотици българи след отваряне на границата. За една разходка до Солун без опашки по границите, коментират нашите сънародници, които вече пият кафе на слънце при температури 18..
Очаква се от 2 януари по границата на България с Турция да бъде разположен международен полицейски контингент със 100 служители от България, Австрия, Румъния и Унгария. През декември българският служебен вътрешен министър Атанас Илков заяви, че след 1..
От 2 януари Българската народна банка пуска в обращение златни възпоменателни монети на тема "Св. Богородица - Златна ябълка". Монетите са с номинали 10, 20, 50 и 100 лв., без определен тираж, съобщи БНБ. Цената на монетата с номинал 10 лв. при пускане в..
През 2024 година българите активно използвахме търсачката Google, за да се информираме по теми, отразяващи случващото се по света и у нас. Спортистите..
В първия ден на новата 2025 година в Спасителния център за диви животни на "Зелени Балкани" бяха приети, общо 606 планински чинки (Fringilla..
От 2 януари Българската народна банка пуска в обращение златни възпоменателни монети на тема "Св. Богородица - Златна ябълка". Монетите са с номинали 10,..