Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Българските производители на млечни и месни продукти печелят доверие

Снимки: БГНЕС
Локални или глобални, от български илиот чуждестранен производител – такава е дилемата, която стои пред българския потребител, когато трябва да прецени кое е по-добро между марките хранителни продукти, които изобилстват на пазара ни. Въпреки конкурентната цена на вносните стоки, нашенецът предпочита да купува млечни продукти, месо и колбаси, произведени в България. Този избор се основава на затвърдената представа, че българските храни са по-чисти, с по-високо качество и са произведени по традиционни рецепти и способи. Резултатите от направена неотдавна моментна снимка на потребителските нагласи в големите градове доказват тъкмо това. У нас като типично български храни се възприемат най-често млечните продукти (71 на сто), месото и месните продукти (55 на сто), плодовете и зеленчуците (34 на сто), виното и т. н. Потребителите разпознават родните марки и имат позитивно отношение към тях, като традиционно силни в категориите си остават марките за мляко и млечните продукти (75 на сто), виното (47 на сто), плодовете и зеленчуците (45 на сто), базовите храни като брашно, захар и други (44 на сто). Регистрираният ръст на повишено доверие и търсене на храни родно производство може би се дължи и на негативните резултати от тествани продукти на определени вносни марки, които произвеждат с различно качество за потребителите в България и други европейски държави.  

Тези потребителски нагласи на българите не убягнаха от погледа на чуждестранните вериги магазини, които все по-често в рекламните си анонси съобщават, че при тях може да се намери свежа българска продукция. Предвид традицията да посрещаме Коледа и Нова година с отрупана маса като пожелание за ползотворна и плодородна година, отново ще се доверим на родните производители, доказали произход и качество на продукцията си.

Сред утвърдените компании на пазара е и „Добротица”, която от близо 27 години задоволява нуждите най-вече на потребителите от района на Добрич. Цикълът на производство във фирмата, в която работят над 300 човека от областта, е напълно затворен и това е истински феномен, с който малко производители могат да се похвалят. Във фермата на компанията близо до с. Овчарово се отглеждат хиляди животни – крави и овце, с фураж от собствената земя, а внедрената безотпадна технология позволява добиването на биогаз, който отново се връща като чиста енергия в производството. Ние залагаме на качеството на храните, с които отглеждаме животните, за да можем да добием качествена суровина – мляко и месо, с които да задоволим изискванията на крайния потребител. Предлагаме само истински и натурални продукти и това се цени от нашите клиенти – казва Веселин Цвятков, мениджър във фирмата.

Както всички знаем, Добруджа е най-плодородната земя в България и това благоприятства развитието на земеделието. Капиталовложенията и инвестициите в производството при нас са огромни, обработваме над 60 хил. декара земеделска земя, като 90 на сто от нея е собственост на фирмата. Това налага използване на най-съвременен машинен парк, организиране на селскостопанска база, млекопреработвателно предприятие, биогазова инсталация, ферми за отглеждане на животните и т. н. Във фермата има над 10 хил. крави, те са млечна и месна породи, внесени от САЩ и Канада и сме единствената ферма в страната, която отглежда такива породи в толкова голям мащаб. Отглеждаме и френска порода овце, която е специално за месо. Мащабът, с който работим, е огромен. От добитото мляко произвеждаме над 20 вида млечни продукти, но предлагаме и месни произведения, като телешки пастърми, суджук, луканка и шпеков салам. Технолозите ни решават коя рецепта ще се използва, защото зависи от породите, чието месо се влага в продуктите. Но по принцип голям потенциал има в телешките пастърми, защото те са типични и много търсени у нас. Били са традиционна храна за прабългарите. Така, добре осолено, прадедите ни са съхранявали месото дълго време и тази технология се е запазила до днес, макар и в осъвременен вариант. Но забелязваме, че у нас с всяка година расте консумацията на българското кисело мляко, кашкавал и сирене. Това са и сред най-продаваните продукти от нашия асортимент.

Още от категорията

91 медала по природни науки спечелиха българските ученици през 2024 година

През 2024 г. българските ученици завоюваха 91 медала от международни, европейски, младежки и балкански олимпиади и състезания по природни науки. 11 от тях са златни, 40 - сребърни, и 40 - бронзови. Това съобщиха от Сдружението на олимпийските отбори по..

публикувано на 02.01.25 в 16:15
Снимка: Спасителен център - Зелени Балкани / Wildlife Rescue Centre - Green Balkans

Стотици птици станаха жертва на войната с фойерверки и пиратки в новогодишната нощ

В първия ден на новата 2025 година в Спасителния център за диви животни на "Зелени Балкани" бяха приети, общо 606 планински чинки (Fringilla montifringilla), 591 от които – мъртви. Информацията за бедствието е постъпила по обед на 1 януари, когато..

публикувано на 02.01.25 в 15:49

Македонските власти спират на "Деве баир" гражданите със стари шофьорски книжки

Стотици македонцски граждани карат автомобили с кюстендилска регистрация, дори са ги закупили в града и са ги регистрирали в местната пътна полиция, коментират общински служители. В Кюстендил колите минават и технически преглед. Водачите им имали..

публикувано на 02.01.25 в 15:37