Локални или глобални, от български илиот чуждестранен производител – такава е дилемата, която стои пред българския потребител, когато трябва да прецени кое е по-добро между марките хранителни продукти, които изобилстват на пазара ни. Въпреки конкурентната цена на вносните стоки, нашенецът предпочита да купува млечни продукти, месо и колбаси, произведени в България. Този избор се основава на затвърдената представа, че българските храни са по-чисти, с по-високо качество и са произведени по традиционни рецепти и способи. Резултатите от направена неотдавна моментна снимка на потребителските нагласи в големите градове доказват тъкмо това. У нас като типично български храни се възприемат най-често млечните продукти (71 на сто), месото и месните продукти (55 на сто), плодовете и зеленчуците (34 на сто), виното и т. н. Потребителите разпознават родните марки и имат позитивно отношение към тях, като традиционно силни в категориите си остават марките за мляко и млечните продукти (75 на сто), виното (47 на сто), плодовете и зеленчуците (45 на сто), базовите храни като брашно, захар и други (44 на сто). Регистрираният ръст на повишено доверие и търсене на храни родно производство може би се дължи и на негативните резултати от тествани продукти на определени вносни марки, които произвеждат с различно качество за потребителите в България и други европейски държави.
Тези потребителски нагласи на българите не убягнаха от погледа на чуждестранните вериги магазини, които все по-често в рекламните си анонси съобщават, че при тях може да се намери свежа българска продукция. Предвид традицията да посрещаме Коледа и Нова година с отрупана маса като пожелание за ползотворна и плодородна година, отново ще се доверим на родните производители, доказали произход и качество на продукцията си.
Сред утвърдените компании на пазара е и „Добротица”, която от близо 27 години задоволява нуждите най-вече на потребителите от района на Добрич. Цикълът на производство във фирмата, в която работят над 300 човека от областта, е напълно затворен и това е истински феномен, с който малко производители могат да се похвалят. Във фермата на компанията близо до с. Овчарово се отглеждат хиляди животни – крави и овце, с фураж от собствената земя, а внедрената безотпадна технология позволява добиването на биогаз, който отново се връща като чиста енергия в производството. Ние залагаме на качеството на храните, с които отглеждаме животните, за да можем да добием качествена суровина – мляко и месо, с които да задоволим изискванията на крайния потребител. Предлагаме само истински и натурални продукти и това се цени от нашите клиенти – казва Веселин Цвятков, мениджър във фирмата.
Най-разпространените в България имена през 2024 година са били Георги (140 818) и Мария (100 651). След тях се нареждат Иван и Иванка, а после - Димитър и Елена, показват данните на НСИ. При новородените през изминалата година най-популярно за..
В първия ни брой за 2025 г. слушайте: Новогодишно наричане от Бесарабия – за обичая „Поле-поле“ разказва етнографът Галина Манолова; За предизвикателството да издаваш български вестник зад граница и посланията, които той отправя –..
През 2024 година българите активно използвахме търсачката Google, за да се информираме по теми, отразяващи случващото се по света и у нас. Спортистите ни отново доказаха, че умеят да вдъхновяват и да предизвикват национална гордост. Затова спортът..
Борисовата градина в сърцето на София отново ще се превърне в сцена за традиционния за Перник фестивал "Сурва". За трета поредна година софиянци и гостите..
На 4 януари честваме 147 години от освобождението /1878/ на София, която по-късно става столица на България, от османска власт. Боевете за София в рамките..
Русе вече може да се похвали с най-дългия дървен пешеходен мост в България. Съоръжението беше открито в края на 2024-та в Лесопарк "Липник". Мостът с..