Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Старите рибарски истории и традиции привличат туристи по Българското Черноморие

Снимка: Радио Бургас

Опитни плетачи на мрежи ще разказват истории за живота и труда на хората в старите рибарски селища, част от които са добре запазени по крайбрежието. По идея на бургазлии, които искат да запазят жив този стар занаят, през следващия летен сезон в истинска атракция за туристите ще се превърне рибарското селище Ченгене скеле. Разположено на 15-тина километра от Бургас, в красивия Цигански залив, селището предлага досег до романтиката на рибарската професия и борбата на човека с морската стихия. Там се намира и една от запазените конструкции от мрежи в морето, издигната на около 20 м. над морската повърхност. Рибарското съсловие с носталгия си спомня как денонощно са имали улов на разнообразни видове черноморска риба. Днес, много от тях са безвъзвратно изчезнали, а рибарските селища се превръщат в романтични места, предлагащи храни и напитки на туристите.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Google актуализира функцията си за навигация с нови снимки от нашата страна

Колите на Google Street View отново ще прекосят България тази година. През следващите месеци те ще посетят над 25 града, сред които Смолян, Златоград, Исперих, Кърджали и Перник. Целта, освен да се актуализират изображенията на градовете и пътищата,..

публикувано на 06.04.24 в 09:10

Пътувай емоционално – туризмът като автентично преживяване и уединение с природата

Свръх туризмът, причинен от невиждания бум на пътуванията след края на епидемията е причина хората да търсят алтернатива на общоприетите представи за почивка. Особено сред по-младите поколения има пресищане от стандартните екскурзии до известни..

публикувано на 04.04.24 в 10:10

"А place of many stories" – южното ни Черноморие с нов рекламен клип (ВИДЕО)

"А place of many stories" или "Място с много истории“ – така се нарича най-новият клип, който рекламира възможностите за летен отдих и развлечения на южното ни Черноморие. Видеото е насочено предимно към пазарите във Великобритания и Средна Европа и..

публикувано на 31.03.24 в 09:10