Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

7% спад на икономиката до края на годината, според БТПП

БТПП представи годишното издание България в цифри
Снимка: bcci.bg

До края на годината ръстът на българската икономика ще се свие с около 7%, а безработицата ще достигне двуцифрено число, прогнозират от Българската търговско-промишлена палата. Според годишното издание на класацията "България в цифри" страната ни се нарежда сред най-харчещите заради коронавирусав Югоизточна Европа държави и това е една от причините икономическото възстановяване да настъпи по-бавно.

Не е оптимистична и прогнозата за пазара на труда и ръста на безработицата. Броят на хората без работа ще надхвърли 10%, смята Цветан Симеонов, председател на БТПП. По думите му, това ще се случи, “ако не успеем да стимулираме предприемачите у нас да се върнат към нормалната си дейност, въпреки сложните условия на работа в епидемична обстановка".

Според документа България подобрява позицията си по индекса "Отсъствие на корупция" - от 77-о на 71-во място, но я влошава по отношение на върховенство на правото, просперитета и условията за правене на бизнес.

Съставила Диана Цанкова

Още от категорията

България не е заплашена от дългова криза

България не е изправена пред риск от дългова криза в резултат на своята последователна, консервативна политика, каза Кристалина Георгиева, управляващ директор на Международния валутен фонд (МВФ) , в отговор на въпрос на Bloomberg TV Bulgaria по време на..

публикувано на 19.10.20 в 17:59

Защо е важно за България да има 7-ми блок на АЕЦ?

Правителството даде зелена светлина на процедурата по изграждането на 7-и ядрен реактор в АЕЦ "Козлодуй" . В момента тази единствена българска атомна централа разполага с два руски реактора с мощност от по 1000 мегавата всеки, които..

публикувано на 19.10.20 в 11:43

Рекламата в дигиталните медии бележи ръст през 2020 г.

Заради пандемията от C ovid -19, се очаква 2020 г. да завърши със спад от 10% в общите разходи за реклама в медиите и те да се върнат към нивата си от 2018 г. - около 415 млн. лв. Единствено при рекламите в дигиталните медии е възможен..

публикувано на 18.10.20 в 04:50