Гъвкавост, иновации и безопасност са сред предпоставките за оцеляване на туристическия бизнес в условия на пандемия – единодушни са участниците в първото виртуално туристическо изложение в България. От днес всеки има безплатен онлайн достъп до актуалните оферти за почивка от всяка точка на света чрез платформата на събитието HOLIDAY&SPA/VirtualShow. Тя ще остане активна до средата на месец февруари, обещават организаторите. Изложението стартира с над 90 актуални оферти за 50 дестинации в България и чужбина.
В рамките на онлайн инициативата се провежда и серия от дискусии на работещите в бранша. Как индустрията да запази своята конкурентност в дългосрочен план, ролята на технологиите при планиране на пътуванията, колко важни за туристите са полиците за анулиране, възстановяване на суми или промяна на датите за престой в настоящите времена на несигурност? Тези и други въпроси вълнуват работещите в един от най-засегнатите в световен план сектори.
Според Владимир Ников от Сдружението на хотелиерите и ресторантьорите във Велинград (известен като СПА столицата на Балканите), това лято местните предприемачи са разчитали най-вече на индивидуалните пътувания и на офертите за почивки сред природата, за да оцелеят. А как вижда бъдещето на отрасъла в условията на пандемия?:
„Няма някой, който да ви каже как вижда бъдещето. Ако преди една година ние сме можели да предвидим резервациите, да кажем с месец напред, сега не можем да предвидим нищо. Към момента около 60% от хотелите във Велинград са резервирани за Коледа и Нова Година. Но много малка част от тях са платени авансово. И всеки си задава въпроса – какво ще се случи, дали изобщо ще имаме възможност да запълним базата си по празниците? Можем ли да направим някакви прогнози в такова несигурно време? Ние работим ден за ден. Това е време, в което бизнесът много малко зависи от хората, които го правят. И ако държавата не го разбере това нещо, има голяма възможност загубите да се задълбочат още повече.“
През последните месеци безопасността на пътуванията се превърна в най-важен фактор при избора на дестинация. Това обяснява и интереса към почивките на планина и на село у нас, а собствениците на малките семейни хотели успяха, макар и в края на летния сезон, да наваксат донякъде загубите си. Такъв е случаят и с планинската община Троян.
„През първите 2 месеца на извънредното положение всички бяха в ступор, бяхме стъписани какво да правим, как да продължим – разказва кметицата на Троян Донка Михайлова. – В най тежко състояние секторът беше през месец юни, когато имахме много сериозен отлив. След което юли и август постепенно наваксвахме изоставането. А септември месец дори отчетохме по-висока посещаемост и заетост на леглата в сравнение с миналата година. За съжаление вторият нов етап на кризата отново постави пред туризма сериозни проблеми. И сега големите предизвикателства пред нас са на първо място да запазим хотелите, ресторантите, както и всички хора, които са ангажирани с туризма. Важно е в този момент да бъдем много активни на туристическите пазари и най-вече – да променим сегмента на предлаганите услуги, така че той да отговаря на новите очаквания и потребности на туристите в тези трудни условия.“
Снимки: Венета Николова
Над 60-километрова крайбрежна ивица с 21 плажа, голямо разнообразие от хотели, къщи за гости, стаи под наем, къмпинги, заведения, спортни съоръжения и най-вече – красивата природа на Странджа! Царево е магнит за туристи и една от най-населените ни..
Родопската община Лъки работи по изграждането на нова екопътека, която ще води до емблематичния връх Станчов Камък , който е част от Переликско-Преспанския дял на Западните Родопи, научаваме от сайта bgtourism.bg. Върхът е с височина 1299 м и..
Изоставеният паметник на вр. Бузлуджа се превърна в истинска знаменитост в Instagram, заемайки 10-то място в класацията на най-посещаваните изоставени сгради в света. Данните на авторитетната застрахователна компания Алън Боусел Груп (Alan..
През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата..