Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Първото виртуално туристическо изложение у нас

Туризмът днес или как се оцелява във време на пандемия

Снимка: Венета Николова

Гъвкавост, иновации и безопасност са сред предпоставките за оцеляване на туристическия бизнес в условия на пандемия – единодушни са участниците в първото виртуално туристическо изложение в България. От днес всеки има безплатен онлайн достъп до актуалните оферти за почивка от всяка точка на света чрез платформата на събитието HOLIDAY&SPA/VirtualShow. Тя ще остане активна до средата на месец февруари, обещават организаторите. Изложението стартира с над 90 актуални оферти за 50 дестинации в България и чужбина.

В рамките на онлайн инициативата се провежда и серия от дискусии на работещите в бранша. Как индустрията да запази своята конкурентност в дългосрочен план, ролята на технологиите при планиране на пътуванията, колко важни за туристите са полиците за анулиране, възстановяване на суми или промяна на датите за престой в настоящите времена на несигурност? Тези и други въпроси вълнуват работещите в един от най-засегнатите в световен план сектори.

Според Владимир Ников от Сдружението на хотелиерите и ресторантьорите във Велинград (известен като СПА столицата на Балканите), това лято местните предприемачи са разчитали най-вече на индивидуалните пътувания и на офертите за почивки сред природата, за да оцелеят. А как вижда бъдещето на отрасъла в условията на пандемия?:

„Няма някой, който да ви каже как вижда бъдещето. Ако преди една година ние сме можели да предвидим резервациите, да кажем с месец напред, сега не можем да предвидим нищо. Към момента около 60% от хотелите във Велинград са резервирани за Коледа и Нова Година. Но много малка част от тях са платени авансово. И всеки си задава въпроса – какво ще се случи, дали изобщо ще имаме възможност да запълним базата си по празниците? Можем ли да направим някакви прогнози в такова несигурно време? Ние работим ден за ден. Това е време, в което бизнесът много малко зависи от хората, които го правят. И ако държавата не го разбере това нещо, има голяма възможност загубите да се задълбочат още повече.“



През последните месеци безопасността на пътуванията се превърна в най-важен фактор при избора на дестинация. Това обяснява и интереса към почивките на планина и на село у нас, а собствениците на малките семейни хотели успяха, макар и в края на летния сезон, да наваксат донякъде загубите си. Такъв е случаят и с планинската община Троян.

„През първите 2 месеца на извънредното положение всички бяха в ступор, бяхме стъписани какво да правим, как да продължим – разказва кметицата на Троян Донка Михайлова. – В най тежко състояние секторът беше през месец юни, когато имахме много сериозен отлив. След което юли и август постепенно наваксвахме изоставането. А септември месец дори отчетохме по-висока посещаемост и заетост на леглата в сравнение с миналата година. За съжаление вторият нов етап на кризата отново постави пред туризма сериозни проблеми. И сега големите предизвикателства пред нас са на първо място да запазим хотелите, ресторантите, както и всички хора, които са ангажирани с туризма. Важно е в този момент да бъдем много активни на туристическите пазари и най-вече –  да променим сегмента на предлаганите услуги, така че той да отговаря на новите очаквания и потребности на туристите в тези трудни условия.“

Снимки: Венета Николова



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Google актуализира функцията си за навигация с нови снимки от нашата страна

Колите на Google Street View отново ще прекосят България тази година. През следващите месеци те ще посетят над 25 града, сред които Смолян, Златоград, Исперих, Кърджали и Перник. Целта, освен да се актуализират изображенията на градовете и пътищата,..

публикувано на 06.04.24 в 09:10

Пътувай емоционално – туризмът като автентично преживяване и уединение с природата

Свръх туризмът, причинен от невиждания бум на пътуванията след края на епидемията е причина хората да търсят алтернатива на общоприетите представи за почивка. Особено сред по-младите поколения има пресищане от стандартните екскурзии до известни..

публикувано на 04.04.24 в 10:10

"А place of many stories" – южното ни Черноморие с нов рекламен клип (ВИДЕО)

"А place of many stories" или "Място с много истории“ – така се нарича най-новият клип, който рекламира възможностите за летен отдих и развлечения на южното ни Черноморие. Видеото е насочено предимно към пазарите във Великобритания и Средна Европа и..

публикувано на 31.03.24 в 09:10