Софийското метро отбелязва 24 г. от пускането в експлоатация на първия си участък от пет станции. Първото влакче на столичната подземна железница потегля на 28 януари 1998 г., по трасе с дължина 6,4 км.
Строителството на първите пет станции започва още през 1979 година, когато тогавашният кмет Петър Междуречки прави първата копка на станция „Вардар”. Изграждането на петте станции отнема цели 19 години, а през 1999 г., 2000 г. и 2003 г. към тях се присъединяват следващите три.
Така Западният радиус на Линия 1 е изграден за 24 г. от започването на строителството му. Следва изграждането на втора и трета линия, които свързват отдалечените квартали на София с центъра ѝ.
През март тази година започва строителството на нови участъци от третата линия. Очакванията са изграждането им да приключи през 2025-2026 година.
В „България днес“ на 9 юли ви предлагаме актуална информация от България и българските общности зад граница. По повод 174-ата годишнина от рождението на Иван Вазов слушаме как ученици от българското неделно училище в Лисабон учат и изпълняват Вазови..
Председателят на Национално движение "Русофили" - Пловдив Златомир Дьовленски и съучастникът му Иван Гълъбов са с повдигнати обвинения от окръжната прокуратура в Пловдив. Вчера, 8 юли, двамата бяха арестувани по досъдебното производство на ДАНС за..
Министърът на труда и социалната политика Ивайло Иванов предложи деца, преживели ракетния удар на 8 юли 2024 г. срещу най-голямата многопрофилна детска болница в Украйна, да получат подкрепа за възстановяване и рехабилитация в почивни бази у нас. В..
Златомир Дьовленски, председател на Национално движение "Русофили" - Пловдив е бил задържан от ДАНС днес преди обед в централата на градската организация..
Председателят на Национално движение "Русофили" - Пловдив Златомир Дьовленски и съучастникът му Иван Гълъбов са с повдигнати обвинения от окръжната..
В „България днес“ на 8 юли говорим за еволюцията и кризите в IT сектора и как това се отразява на възможностите за работа в сферата на високите технологии...