Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„С главата надолу“ – къща атракцион стана хит на Южното ни Черноморие това лято

Снимка: upsidedownhousebg.com

Ако това лято пътувате по стария път, който свързва Черноморец и Созопол, пред вас ще изникне странна картина – къща обърната с главата надолу с паркиран на покрива ѝ малък жълт Фолксваген костенурка. Това е най-новият атракцион в района на Южното ни Черноморие, който вече посреща не само индивидуални гости, но и цели туристически групи, дошли, за да изпаднат в състояние на … дезориентация. 

Причината е, че двуетажната постройка е обърната наопаки и има няколко напълно обзаведени стаи с необичайна подредба на мебелите. Тук всичко е с "главата надолу", дори дребните детайли са закрепени за тавана. Къщата е собственост на ветеринарната лекарка д-р Ана Чанева, а идеята се родила по време на пътешествие в Тайланд. В един дъждовен ден Ана и семейството ѝ посетили подобна „обърната къща“ на остров Пукет и останали очаровани. „Решихме, че това ще обогати почивката на летовниците в България, ще им създаде повече настроение“, казва собственичката.

Но когато се заели с издигането на ексцентричната постройка, проектантите се сблъскали с поредица от предизвикателства. „Проблемът е, че трябваше да обърнем цялата конструкция така, че да се държи стабилно върху покрива. Защото на практика застроената площ е едва 9 кв. м. Това означава, че 300 кв.м. се крепят върху една твърде малка основа“ – обяснява д-р Ана Чанева.

Строителството започнало преди година и половина и приключва едва за шест месеца. Следва обзавеждането, при което специално внимание е обърнато на всеки детайл. Семейната еднофамилна къща си има детска стая, хол, спалня, кабинет, кухня. Само че влизайки в нея, всичко започва от … тавана. „ Гостите ни много се забавляват, правят си селфита, снимат, разпитват ни“ – разказва д-р Ана Чанева.

Интересното е че в нея няма нищо бутафорно. Всичко е оригинално – перални, кафемашини, съдомиялни, печки, чинии, чаши , всичко си е истинско, няма пластмаса, стиропор или имитации. И нашият Фолксваген е истински. Това беше другото ни предизвикателство – как да го закрепим като елемент на покрива.“ – казва д-р Ана Чанева

Ако мисловно обърнете къщата наопаки, все едно стопанинът е паркирал колата си пред входната врата и влиза в дома си след работа. Автомобилът е спрян отпред, но на практика виси над главите ви. Неслучайно туристите наричат атракцията The Beetlehouse. Но усещането за дезориентация те грабва още щом наближиш постройката, кацнала на покрива си. А вътре дори се усеща … домашен уют :

„Тъй като съпругът ми се занимава с антикварни вещи и антиквариати, сме вкарали доста интересни неща вътре в самата къща, които са с антикварна стойност.  Примерно от морското дело има много сектанти – това са някогашните морски уреди.  Едно време е нямало компаси и с тези уреди хората са се ориентирали в морето по небето, имаме глобуси, музикални инструменти. Отвън сме поставили уникален водолазен скафандър. Постарали сме се да пресъздадем една автентична домашна атмосфера. Примерно въпросните сектанти са разположени в библиотеката или в „мъжката обител“. Там има маса с два фотьойла, където мъжете играят шах, пушат пури, пият уиски. Морските карти са наредени, има реплики на ловни оръжия…“

Обърнатата къща се нареди сред най-посещаваните атракциони по Южното ни крайбрежие това лято. Защо ли? „Защото тук всичко създава настроение и може да ви разсмее от сърце“ – заключава д-р Ана Чанева.

Снимки: Facebook@theupsidedownhousebg

По публикацията работи: Михаил Димитров


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Google актуализира функцията си за навигация с нови снимки от нашата страна

Колите на Google Street View отново ще прекосят България тази година. През следващите месеци те ще посетят над 25 града, сред които Смолян, Златоград, Исперих, Кърджали и Перник. Целта, освен да се актуализират изображенията на градовете и пътищата,..

публикувано на 06.04.24 в 09:10

Пътувай емоционално – туризмът като автентично преживяване и уединение с природата

Свръх туризмът, причинен от невиждания бум на пътуванията след края на епидемията е причина хората да търсят алтернатива на общоприетите представи за почивка. Особено сред по-младите поколения има пресищане от стандартните екскурзии до известни..

публикувано на 04.04.24 в 10:10

"А place of many stories" – южното ни Черноморие с нов рекламен клип (ВИДЕО)

"А place of many stories" или "Място с много истории“ – така се нарича най-новият клип, който рекламира възможностите за летен отдих и развлечения на южното ни Черноморие. Видеото е насочено предимно към пазарите във Великобритания и Средна Европа и..

публикувано на 31.03.24 в 09:10