В Националния военноисторически музей (НВИМ) в София е подредена изложба "Памет за бъдещето". С нея музеят подновява традицията в началото на всяка година да представя част от най-любопитните експонати, дарени през предходните години, една добра инициатива, която беше преустановена по време на пандемията.
В новата изложба, знакови за българската история личности са представени тъкмо чрез техни вещи и артефакти, получени от структури на Министерството на отбраната. Представени са емблематични експонати, като ръкописни записки на ген.-майор Георги Абаджиев, германска офицерска раница от Първата световна война, принадлежала на ген.-майор Марко Никифоров, саби на известната офицерска фамилия Кутинчеви, походна манерка от Балканската война и щик за пушка “Манлихер” на родоначалника на българската батална живопис Ярослав Вешин.
Сред по-съвременните артефакти е и летателен гащеризон и пилотски знаци на ген. Михо Михов. В последното издание на изложбата преди пандемията, в началото на 2020 г., пред публиката са представени близо 900 артефакта, принадлежали на известни български личности.
Снимки: НВИМ
Днес отбелязваме Деня на българския фолклор. Той е обявен през 2019 г. от Министерството на културата по идея на фолклорния ансамбъл „Чинари“ с подкрепата на "Мистерията на българските гласове", перкусиониста Стоян Янкулов - Стунджи, "101 каба гайди" и..
Прочутата кино и театрална актриса Джесика Ланг, носителка на две награди “Оскар”, в продължение на почти две десетилетия гради кариера като художествен фотограф. Първата по рода си нейна ретроспектива в България ще бъде представена в рамките на..
Документалният филм "Ваклуш" на режисьора Николай Василев е отличен от световния филмов фестивал в Кан Remember the future със статуетка "Златна светулка" в категорията "Най-добър филм за социална справедливост" (Best Social Justice feature film)...
Данни от преброяването на населението у нас, проведено през 2021 година, сочат, че в страната живеят 654 547 лица, които имат призната трайно намалена..
"По един уникален начин е намерено, как всеки сектор в културата да се финансира погрешно. Хората на изкуството в момента работят точно като фабрики и вместо..