В Националния военноисторически музей (НВИМ) в София е подредена изложба "Памет за бъдещето". С нея музеят подновява традицията в началото на всяка година да представя част от най-любопитните експонати, дарени през предходните години, една добра инициатива, която беше преустановена по време на пандемията.
В новата изложба, знакови за българската история личности са представени тъкмо чрез техни вещи и артефакти, получени от структури на Министерството на отбраната. Представени са емблематични експонати, като ръкописни записки на ген.-майор Георги Абаджиев, германска офицерска раница от Първата световна война, принадлежала на ген.-майор Марко Никифоров, саби на известната офицерска фамилия Кутинчеви, походна манерка от Балканската война и щик за пушка “Манлихер” на родоначалника на българската батална живопис Ярослав Вешин.
Сред по-съвременните артефакти е и летателен гащеризон и пилотски знаци на ген. Михо Михов. В последното издание на изложбата преди пандемията, в началото на 2020 г., пред публиката са представени близо 900 артефакта, принадлежали на известни български личности.
Снимки: НВИМ
Грузинският сценарист и режисьор Нана Джанелидзе е специален гост на фестивала за късометражно кино IN THE PALACE, който се провежда между 29 юни и 6 юли в Перник. На 3 юли тя ще представи новия си филм "Лиза, не спирай". Той е копродукция с..
Историята винаги се нуждае от добри разказвачи. Херодот е обявен за баща на историята, не просто защото пише първата история, а защото първи е чел своите текстове публично в Одеона на Атина. Има два вида историци. Едните цял живот изследват определена..
Филмът "Безветрие"/Windless/ на българския режисьор Павел Веснаков влиза в селекцията на започващия днес кинофестивал в Карлови Вари. Копродукцията на България и Италия е част от състезателна програма Proxima, която показва филми на автори от..
Данни от преброяването на населението у нас, проведено през 2021 година, сочат, че в страната живеят 654 547 лица, които имат призната трайно намалена..
"По един уникален начин е намерено, как всеки сектор в културата да се финансира погрешно. Хората на изкуството в момента работят точно като фабрики и вместо..