Профсъюзът настоява финансовото министерство да одобри незабавно плана за оздравяване на дружеството, според който в следващите 7 години железницата ще получи 210 милиона лева. Синдикатите изразиха недоволство от Владислав Горанов, който не се яви в парламентарната комисия по транспорт миналата седмица, където трябваше да отговаря на въпроси, свързани с финансирането на БДЖ, и затова чрез медиите Марио Нинов от КТ "Подкрепа" го попита:
Защо финансовото министерство не желае да подкрепи 7-годишния план за стабилизиране на БДЖ? Това означава съвсем скоро просто да няма такава компания БДЖ.
Нинов изрази и друго опасение на синдиката, свързано със заплатите на служителите. В Колективния трудов договор е записано, че при повишаване на минималната работна заплата, както ще стане от 1-ви януари догодина, заплатите на железничарите също трябва да се повишат със съответния процент:
През 2011 г. в НКЖИ имаше подписано такова споразумение, не се спази и след това имаше 24 дена стачка. Това нещо би трябвало г-н финансовият министър да си е направил съответните проучвания, че има такива договори и ако иска да няма социално напрежение, редно е да ги спазва.
Планът трябва да бъде одобрен сега, когато се прави бюджетът или поне към държавната субсидия на дружеството да бъдат предвидени още 30 милиона лева.
Ако в момента се пропусне да се предвиди в бюджета финансирането на този план, това означава, че нищо просто няма да излезе, каза още заместник-председателят на федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" Марио Нинов.
Репортажа на Добрина Карамболова можете да чуете от звуковия файл.